• Evolution/

Evolution och Ontario Lottery and Gaming Corporation lanserar onlinebaserat livekasino på OLG.ca

Evolution är live med Ontario Lottery and Gaming Corporation (OLG). Evolution förser den provinsägda organisationen med livekasinotjänster för dess onlinekasino på OLG.ca från sin produktionsstudio i Vancouver.

Partnerskapet medför att ett brett utbud av livespel inklusive Blackjack, Roulette och Baccarat erbjuds samt även RNG-spel. Livespel är unika då spelarna interagerar direkt med riktiga croupierer via videolänk över internet. Livespelen från Evolution erbjuds tillsammans med OLG:s befintliga utbud av lotterier, slotspel och andra onlinespel.

OLG är den fjärde kanadensiska provinsen efter British Columbia Lottery Corporation (BCLC), Alberta Gaming, Liquor and Cannabis (AGLC) och Loto-Québec som ingått partnerskap med Evolution och strömmar livespel till sina spelare från Evolutions studio i Vancouver.

OLG är en ledare på det digitala spelområdet och vi är mycket glada över att få arbeta med Evolution för att utöka vårt onlinebaserade spelerbjudande. Vi vill tillhandahålla den bästa upplevelsen som finns med riktiga croupierer. Vi är övertygade om att våra spelare kommer att älska spelens kvalitet och valmöjligheter samt att spela vid bord i sällskap med andra kanadensiska spelare och croupierer, säger David Pridmore, Chief Digital and Strategy Officer på OLG.

Detta avtal stärker vår position i Kanada ytterligare. Från starten har vår intention varit att skapa en världsledande livekasinostudio med förmåga och kapacitet att serva alla kanadensiska lotterier.  Vi är mycket glada över att få erbjuda OLG vårt växande bibliotek med livespel och dela med oss av de ovärderliga insikter vi fått genom att serva de andra kanadensiska provinserna, säger Jeff Millar, Evolutions Commercial Director för Nordamerika.

Vid frågor från investerare, kontakta:
Jacob Kaplan, CFO, ir@evolution.com

Om OLG:
OLG är en crown agency, provinsägt bolag, som utvecklar spelunderhållning i världsklass åt provinsen Ontario. På ett socialt ansvarsfullt sätt bedriver och förvaltar OLG landbaserade kasinon, provinsomspännande lotterispel, internetspel samt bingo och andra elektroniska spelprodukter i spelhallar som drivs i välgörenhetssyfte. OLG hjälper även till göra hästkapplöpningsbranschen i Ontario mer hållbar. Sedan 1975 har OLG bidragit med cirka 55 miljarder kanadensiska dollar till folket och provinsen Ontario genom att stödja provinsregeringens prioriteringar, exempelvis sjukvård, behandling och förebyggande av spelmissbruk och stöd till amatöridrottare. Varje år stöttar intäkterna från OLG:s verksamhet även värdsamhällen, Ontarios ursprungsbefolkning, lotteriåterförsäljare och lokala välgörenhetsorganisationer i hela provinsen.

Evolution AB (publ) (”Evolution”) utvecklar, producerar, marknadsför och licensierar ut fullt integrerade onlinekasino-lösningar till speloperatörer. Sedan bolagets start 2006 har Evolution utvecklats till en ledande B2B-leverantör med över 500 operatörer som kunder. Koncernen har drygt 11 000 anställda i studior i Europa och Nordamerika. Moderbolaget är baserat i Sverige och noterat på Nasdaq Stockholm med ticker EVO. Besök www.evolution.com för mer information.