• Evolution/

Evolutions digitala event visar upp 25 nya spel som ingår i bolagets ”GREAT 88” för 2022

Evolution höll i dag ett digitalt event (kl. 15:00 CET tisdagen den 8 februari) där bolaget visade upp 25 nya onlinekasinospel från sina varumärken – Evolution, NetEnt, Red Tiger, Ezugi, Big Time Gaming och DigiWheel. De 25 spelen ingår i ”GREAT 88”, ett initiativ från Evolution där 88 spel kommer att släppas av koncernen under 2022.

Den första omgången nya spel omfattar livekasinospel, live game show-spel och slotstitlar. Bland de många spännande nya spelen finns flera samarbeten med stora varumärken för spel från Evolution, NetEnt, Red Tiger, Ezugi och Big Time Gaming, samt nya egna titlar som skapats av bolaget samt fortsättningar på spel som redan är framgångsrika från Evolutions olika varumärken.

– Vi har en lysande produktportfölj för 2022, detta är sannerligen året för produkter och innovationer. I dag har jag och flera seniora kollegor från olika delar av Evolution presenterat våra visioner och planer för året samt avslöjat många spännande nya titlar från vårt ”GREAT 88”-initiativ, säger Martin Carlesund, VD för Evolution-koncernen.

– Under de två senaste åren har Evolution vuxit och diversifierats genom en serie betydande förvärv, och för första gången har vi möjlighet att presentera vår färdplan för hela koncernen. Bolaget har blivit ett riktigt kraftpaket vad gäller innovationer och kreativitet, nu mer än någonsin. Runt om i koncernen har vi enastående innovationer, enorma samarbeten med massiva varumärken från underhållningsvärlden samt framgångsrika spelkoncept som vi själva tagit fram, exempelvis ”Lightning”-familjen som blev ett onlinespelsfenomen. Vi ser även en hög grad av korspollinering av idéer mellan koncernens varumärken samt mellan livespel och slotspel. Jag saknar ord för hur mycket vi ser fram emot att dela med oss av vår fantastiska färdplan och se dessa spel släppas, säger Todd Haushalter, Chief Product Officer på Evolution.

Det digitala eventet är nu tillgängligt på Evolutions YouTube-kanal: https://www.youtube.com/evolution_global

Evolution AB (publ) (”Evolution”) utvecklar, producerar, marknadsför och licensierar ut fullt integrerade onlinekasino-lösningar till speloperatörer. Sedan bolagets start 2006 har Evolution utvecklats till en ledande B2B-leverantör med över 500 operatörer som kunder. Koncernen har drygt 12 000 anställda i studior i Europa och Nordamerika. Moderbolaget är baserat i Sverige och noterat på Nasdaq Stockholm med ticker EVO. Besök www.evolution.com för mer information.