Evry inleder globalt samarbete med Gunnebo

Evry, ett av Nordens största IT-tjänsteföretag, har ingått ett avtal med den globala säkerhetskoncernen Gunnebo. Samarbetet innebär att Evry levererar IT-tjänster inom områdena servicedesk, arbetsplats och infrastruktur till 28 länder. Avtalet mellan Evry och Gunnebo blev klart i mars 2017 och omfattar en global leverans.

Gunnebo är ett Göteborgsbaserat globalt företag. Koncernen är en ledande leverantör av säkerhetsprodukter, säkerhetstjänster och säkerhetslösningar. I tuff konkurrens har Gunnebo valt ut Evry som långsiktig partner inom IT-Infrastruktur.

- Samarbetet med Gunnebo är mycket betydelsefullt för Evry ur flera aspekter. Vi blir en global leverantör till Gunnebo samtidigt som vi stärker vår lokala förankring i Västsverige betydligt. Vi hoppas att detta öppnar för fler affärsmöjligheter framöver i och runt Göteborg. Gunnebo är ett stort och framgångsrikt bolag och vår ambition är att med teknik i framkant vara en möjliggörare för deras fortsatta digitala resa, säger Fredrik Almén, Sverigechef på Evry.

Avtalet mellan Evy och Gunnebo är långsiktigt, samarbetet startade i april och leverans sker primärt från Göteborg, Örebro, Stockholm och från Evry Ukraina med bas i Kiev.

- Evry visade sig förstå våra behov och klarade av att matcha ett upplägg som passade oss bra. Det var bland annat det som bidrog till att vi valde Evry som samarbetsparter. Att Evry har en stark tjänsteportfölj och tunga strategiska partners som IBM och Ricoh var också ett stort plus, säger Pelle Lundgren, CIO på Gunnebo.

Om Evry
EVRY är ett av Nordens ledande IT- företag med stark lokal och regional närvaro i 50 nordiska städer. Genom rådgivning, teknik och lösningar bidrar EVRY till utvecklingen av det framtida informationssamhället, och på så sätt skapar värde till förmån för sina kunder och samhället. EVRY kombinerar djup branschkunskap och teknisk kompetens med en lokal leveransmodell och internationell styrka. EVRY har cirka 8.600 anställda, företaget arbetar målinriktat med att bevisa att nordiska kunder drivs bäst av dem som förstår nordiska verksamheten från insidan. EVRY har en årlig omsättning på närmare 13 miljarder norska kronor.

Om Gunnebo
Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 100 Mkr och 5 600 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader.

För mer information, kontakta:

Fredrik Almén, Sverigechef, Evry
E-post: fredrik.almen@evry.com