EVRY och Cornerstone OnDemand meddelar partneravtal

Stockholm, Oslo och Helsingfors – oktober 2018

Cornerstone OnDemand (NASDAQ: CSOD), världsledande inom molnbaserade lösningar för kompetensutveckling och human capital management software och EVRY, ett av Nordens ledande IT-tjänsteföretag, meddelar idag att de ingått ett strategiskt partnerskap. EVRY och Cornerstone kommer att arbeta tillsammans för att erbjuda privata och offentliga organisationer kraftfulla lösningar för att rekrytera, leda, utveckla, engagera och främja sina anställda i Sverige, Norge och Finland.

Partneravtalet innebär att Cornerstone OnDemand erbjuder EVRYS stora kundkrets många nya möjligheter, samtidigt som EVRY:s dominerande ställning i Norden erbjuder Cornerstone OnDemands kunder ytterligare kompetens för att anpassa lösningar utifrån lokala och juridiska krav.

- De flesta privata och offentliga organisationer i Norden ligger i olika stadier av digital transformation. Att kunna erbjuda Cornerstone OnDemands breda utbud av ledande molnlösningar för att hitta, utveckla och hantera talanger kommer bli ett värdefullt tillskott för våra befintliga kunder. Vi ser också fram emot att arbeta med Cornerstone OnDemands befintliga kunder och utöka vårt erbjudande i regionen, säger Fredrik Almén, Sverigechef, EVRY Sweden.

- För nordiska organisationer är det högprioriterat att utveckla medarbetares talanger för att uppnå framgång. Med många kända nordiska kunder är vi nu mycket glada över att samarbeta med EVRY. I Norden är EVRY en ledande leverantör av IT-tjänster och välkända för att hjälpa organisationer i alla storlekar och industrier att effektivisera sin digitala transformation, säger Vincent Belliveau, vice vd och general manager EMEA, Cornerstone OnDemand.

För mer information, kontakta:

Fredrik Almén, Sverigechef, EVRY
E-post: fredrik.almen@evry.com

Cornerstone OnDemand:
Helena Liden, JustPR
Tel: +46 70-265 11 95
E-mail: helena.liden@justpr.se

Susan Hilliar, Head of PR EMEA
Tel: +44 7767884556

EVRY är ett ledande nordiskt IT-tjänst- och programvarubolag med mer än 10 000 kunder i både privat och offentlig sektor. Mer än fem miljoner människor i de nordiska länderna använder dagligen lösningar som levereras av EVRY. Genom en stark lokal närvaro med djup teknisk och affärsmässig insikt är EVRY en drivande kraft för kundens innovation och förnyelse. EVRY hade 2016 en omsättning på SEK 12,4 miljarder och cirka 8 500 medarbetare i nio länder. Huvudkontoret ligger i Fornebu utanför Oslo och aktien är noterad på Oslobörsens huvudlista. www.evry.com

Om Cornerstone OnDemand

Cornerstone OnDemand (NASDAQ: CSOD) är en världsledande leverantör av molnbaserade lösningar för Learning och Human Capital Management. Vår mjukvara hjälper företag utveckla medarbetares kompetens så de når sin fulla potential. Cornerstones lösningar omfattar allt från rekrytering, onboarding, sociala plattformar för kompetensutveckling och samarbete till performance management, kompensation, successionsplanering samt analysverktyg. Cornerstone möjliggör kontinuerligt lärande och utveckling av medarbetare genom hela livscykeln.

Cornerstone är baserat i Santa Monica, Kalifornien, USA och företagets lösningar används av fler än 3 350 kunder, med mer än 37 miljoner användare, i 192 länder och på 43 språk. För mer information om Cornerstone besök oss på Twitter, Facebook, LinkedIn och läs mer på vår blogg.

###

Cornerstone® och Cornerstone OnDemand® är registrerade varumärken som ägs av Cornerstone OnDemand, Inc.

Taggar: