EVRY topprekryterar inom logistik för den växande e-handeln

EVRY fortsätter sin satsning inom branschspecifika områden och tillsätter nu logistikveteranen Anette Jarlemark som verksamhetskonsult. Med över 20 års branscherfarenhet blir Anette ett välkommet tillskott till affärsområdet Retail och Logistics hos EVRY.

Anette Jarlemark kommer senast från distributionsföretaget MTD där hon bland annat ansvarade för att ta fram en ny paketleveranstjänst för konsumentmarknaden.

- Idag står logistikbranschen inför stora och spännande utmaningar. För att hålla jämna steg med den växande e-handeln behöver varuflöden bli ännu effektivare. Jag ser fram emot att genom nya smarta lösningar ta mig an den uppgiften tillsammans med mina nya kollegor på EVRY, säger Anette Jarlemark.

Hälften av alla konsumenter kommer att handla julklappar online i år och hela 86 % av de kunder som handlar online förväntar sig fria returer. Genom effektiva logistikflöden reduceras kostnaderna för hantering av bland annat kundreturer, avstämning av inbetalningar, automatiserade inköp och automatiserade betalningsflöden.

- Att bidra med branschlösningar som gynnar en effektiv integration mellan retail och logistik är ett strategiskt viktigt område för oss. Vi satsar därför stenhårt på att knyta till oss multitalanger som Anette, en person med både digital spetskompetens och specifik branschkunskap inom logistik, säger Claes Karlsson, SVP Retail & Logistics på EVRY.

För mer information, kontakta:

Anette Jarlemark, verksamhetskonsult EVRY
E-post: anette.jarlemark@evry.com

Claes Karlsson, SVP, Retail, & Logistics
E-post: claes.karlsson@evry.com

EVRY är ett ledande nordiskt IT-tjänst- och programvarubolag med mer än 10 000 kunder i både privat och offentlig sektor. Mer än fem miljoner människor i de nordiska länderna använder dagligen lösningar som levereras av EVRY. Genom en stark lokal närvaro med djup teknisk och affärsmässig insikt är EVRY en drivande kraft för kundens innovation och förnyelse. EVRY hade 2016 en omsättning på SEK 12,4 miljarder och cirka 8 500 medarbetare i nio länder. Huvudkontoret ligger i Fornebu utanför Oslo och aktien är noterad på Oslobörsens huvudlista. www.evry.com

Taggar: