Svenskt Näringsliv förlänger avtal med Evry

Evry, ett av Nordens största IT-tjänsteföretag, har ingått ett nytt avtal med
Svenskt Näringsliv och dess medlemsorganisationer. Avtalet innebär att EVRY levererar IT-tjänster inom områdena servicedesk, arbetsplats och infrastruktur.

Svenskt Näringsliv och dess medlemsorganisationer företräder närmare 60 000 företag och arbetar för att skapa ett bättre klimat för företagsamheten i Sverige. EVRY och Svenskt Näringsliv samarbetar sedan sex år tillbaka. I juni 2017 förnyades samarbetsavtalet i ytterligare tre år.

- Det här avtalet är en viktig framgång för EVRY. Svenskt Närinsliv har höga krav på funktion och inte minst förmågan att erbjuda en helhetslösning där IT levereras som en modern och paketerad tjänst. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete där vi kan göra tydlig nytta i Svenskt Näringslivs och medlemsorganisationernas verksamhet, säger Fredrik Almén, Sverigechef på Evry.

Samarbetet innebär att EVRY fortsätter att förse Svenskt Näringsliv med en stabil kontinuerlig drift, samtidigt som det möjliggör för skapandet av nya innovativa digitala tjänster med den absolut senaste tekniken.

- Vårt nya avtal med EVRY är en viktig del i vårt arbete att erbjuda medarbetare inom Svenskt Näringsliv och medlemsorganisationerna ett effektivt, modernt IT-stöd. Arbetet med det nya avtalet har präglats av ett stort engagemang och vi har nu en lösning som ger ömsesidig nytta. För oss är det förstås avgörande att kunna erbjuda ett IT-stöd som möter våra medlemsorganisationers olika behov. Våra tidigare erfarenheter av EVRY har också bidragit till att vi valt dem som samarbetspartner i ytterligare tre år, säger Kristofer Kjell IT-chef Svenskt Näringsliv.

För mer information, kontakta:

Fredrik Almén, Sverigechef, Evry
E-post: fredrik.almen@evry.com

Kristofer Kjell, IT-Chef Svenskt Näringsliv

E-post: Kristofer.kjell@svensktnaringsliv.se

Om Evry
EVRY är ett ledande nordiskt IT-tjänst- och programvarubolag med mer än 10 000 kunder i både privat och offentlig sektor. Mer än fem miljoner människor i de nordiska länderna använder dagligen lösningar som levereras av EVRY. Genom en stark lokal närvaro med djup teknisk och affärsmässig insikt är EVRY en drivande kraft för kundens innovation och förnyelse. EVRY hade 2016 en omsättning på NOK 12,2 miljarder och cirka 8 500 medarbetare i nio länder. Huvudkontoret ligger i Fornebu utanför Oslo och aktien är noterad på Oslobörsens huvudlista.

www.evry.com