Eco Wave Power diskuterar rapporten för fjärde kvartalet 2021 och bokslutskommunikén i webbsändning den 1 mars 2022

Stockholm, Sverige – 15 februari 2022 - Eco Wave Power Global AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: ECOWVE och Nasdaq US: WAVE) ("Eco Wave Power" eller "Bolaget") kommer att offentliggöra sin rapport för fjärde kvartalet 2021 och bokslutskommuniké måndagen den 28 februari 2022, efter stängningen av Nasdaq US.

Inna Braverman, grundare och VD för Eco Wave Power, kommer att diskutera resultatet live på video klockan 10:00 ET (16:00 CET) tisdagen den 1 mars 2022.

Evenemanget nås via följande zoomlänk: Eco Wave Power Webcast.

En inspelning kommer att hållas tillgänglig på Bolagets webbplats (www.ecowavepower.com).

Om Eco Wave Power Global AB (publ)

Eco Wave Power Global AB (publ) (”Eco Wave Power”) är ett ledande teknikföretag för landbaserad vågenergi som har utvecklat en patenterad, smart och kostnadseffektiv teknik för att utvinna grön energi från havsvågor. EWPGs vision är att hjälpa till i kampen mot klimatförändringar genom att möjliggöra kommersiell energiproduktion från havsvågor.

EWPG har erhållit ett erkännande som “banbrytande teknik” av Israels energiministerium och betecknades som en “effektiv lösning” av Solar Impulse Foundation. Dessutom har EWPGs projekt i Gibraltar fått finansiering från Europeiska Unionens regionala utvecklingsfond och från Europeiska kommissionens program HORIZON2020. Bolaget har också erkänts av FN och mottagit “Climate Action Award”.

EWPG’s aktier (ECOWVE) handlas på Nasdaq First North Growth Market and EWPG’s ADSs (WAVE) handlas på Nasdaq Capital Market.

Vator Securities är Bolagets Certified Advisor (+46 8 580 065 99, ca@vatorsec.se).

Läs mer om Eco Wave Power Global AB (publ) på www.ecowavepower.com.

Information på, eller tillgänglig genom, den ovannämnda hemsidan utgör inte del av detta pressmeddelande.

För ytterligare förfrågningar från investerare/media, vänligen kontakta:

Investerarkontakt:
Matt Chesler, CFA