• EWPG Holding AB (publ)/

Eco Wave Power Global AB (publ) meddelar att bolaget slutför emissionen om 9,2 miljoner USD, inkluderat fullt utnyttjande av övertilldelningsoption, och börsnotering på Nasdaq i USA

Stockholm, 6 juli, 2021Eco Wave Power Global AB (publ) (Nasdaq U.S: WAVE; Nasdaq First North: ECOWVE) (“EWPG” eller ”Bolaget”) offentliggjorde idag slutförandet av den garanterade emissionen av 1 000 000 amerikanska depåbevis (”Depåbevisen”), representerande 8 000 000 aktier till ett erbjudandepris om 8 USD per Depåbevis. Handel med Depåbevisen inleddes på Nasdaq Capital Market (”Nasdaq”) den 1 juli 2021. EWPG har ställt ut en option till A.G.P. / Alliance Global Partners (”A.G.P.”) som underwriter att under en 30-dagarsperiod förvärva upp till 150 000 ytterligare Depåbevis för att täcka eventuell övertilldelning till samma erbjudandepris, efter avdrag för försäljningsprovision och överenskommen emissionsrabatt. A.G.P. utnyttjade sin övertilldelningsoption till fullo den 1 juli 2021. Utfärdandet av samtliga 1 150 000 Depåbevis, motsvarande 9 200 000 aktier, skedde simultant.

Bruttolikviden för Bolaget från detta erbjudande uppgår till cirka 9 200 000 USD, före avdrag för överenskommen emissionsrabatt, försäljningskommission och andra emissionskostnader, inklusive utnyttjandet av övertilldelningsoptionen.

A.G.P. agerar som sole book-running manager inom ramen för erbjudandet.

Erbjudandet lämnades efter att det registreringsdokument enligt Form F-1 (Registreringsnummer: 333-256515) som tidigare lämnats till U.S Securities and Exchange Commission (“SEC”) blivit slutligt registrerat. Ett finalt prospekt relaterat till detta erbjudande har registrerats hos SEC.  Kopior av det finala prospektet kan erhållas genom att kontakta A.G.P./Alliance Global Partners, 590 Madison Avenue, 28th Floor, New York, NY 10022, eller via e-post till syndicate@allianceg.com. Investerare kan även erhålla prospektet kostnadsfritt på hemsidan för U.S Securities and Exchange Commission (www.sec.gov).

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om att sälja eller en hänvisning till ett erbjudande om att köpa, och det ska inte ske någon försäljning av dessa värdepapper i någon stat eller jurisdiktion i vilken sådant erbjudande, sådan hänvisning eller sådan försäljning skulle vara olaglig före registreringen eller kvalificeringen enligt värdepapperslagstiftningen i någon sådan stat eller jurisdiktion.

EWPGs stamaktier är för närvarande listade på Nasdaq First North Growth Market (”Nasdaq First North”) under kortnamnet ”ECOWVE”. Registreringen av prospektet hos amerikanska SEC medför inga konsekvenser för EWPGs listning på Nasdaq First North i Sverige.

I samband med erbjudandet eller försäljningen av värdepapperen som hänvisas till häri kan book-running manager genomföra stabilisering eller transaktioner på Nasdaq i USA i syfte att stödja marknadspriset för värdepapperen till en högre nivå än som annars skulle kunna råda. Eventuella stabiliseringsåtgärder kommer att genomföras av book-running manager i enlighet med tillämpliga lagar och regler.

Om Eco Wave Power Global AB (publ)

Eco Wave Power Global AB (publ) (”EWPG”) är ett ledande teknikföretag för landbaserad vågenergi som har utvecklat en patenterad, smart och kostnadseffektiv teknik för att utvinna grön energi från havsvågor. EWPGs vision är att hjälpa till i kampen mot klimatförändringar genom att möjliggöra kommersiell energiproduktion från havsvågor.

EWPG har erhållit ett erkännande som “banbrytande teknik” av Israels energiministerium och betecknades som en “effektiv lösning” av Solar Impulse Foundation. Dessutom har EWPGs projekt i Gibraltar fått finansiering från Europeiska Unionens regionala utvecklingsfond och från Europeiska kommissionens program HORIZON2020. Företaget har också nyligen erkänts av FN och mottagit “Climate Action Award”.

EWPG-aktien (ECOWVE) handlas på Nasdaq First North Growth Market.

FNCA Sweden AB är bolagets Certified Advisor (+46 8-528 00 399, info@fnca.se).

Läs mer om Eco Wave Power Global AB (publ) på: www.ecowavepower.com.

Information på, eller tillgänglig genom, den ovannämnda hemsidan utgör inte del av detta pressmeddelande.

Viktig Information

Inget offentliggörande eller någon information avseende börsnoteringen får spridas till allmänheten i jurisdiktioner där föregående registrering eller godkännande krävs för sådant ändamål. Inga åtgärder har vidtagits eller kommer att vidtas för erbjudandet av aktier eller Depåbevis i någon jurisdiktion där sådana åtgärder skulle krävas. Emissionen eller försäljning av aktier eller Depåbevis, och tecknandet av eller köp av aktier eller Depåbevis, är föremål för särskilda rättsliga och lagstadgade begränsningar i vissa jurisdiktioner. EWPG är inte ansvarigt ifall dessa restriktioner åsidosätts av någon person.

Detta pressmeddelande utgör inte ett prospekt i den mening som avses i Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2017/1129 av den 14 juni 2017 (”Prospektförordningen”) och har inte godkänts av någon tillsynsmyndighet i någon jurisdiktion. EWPG har inte godkänt något erbjudande till allmänheten av aktier eller rättigheter i någon medlemsstat i EES och inget prospekt har eller kommer att tas fram i samband därmed. I samtliga EES-medlemsstater adresseras och riktar sig detta meddelande endast till kvalificerade investerare i den medlemsstaten i den mening som avses i Prospektförordningen.

Inna Braverman, VD

Aharon Yehuda, CFO
Aharon@ecowavepower.com

Denna information är sådan som EWPG är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 6 juli 2021 kl. 22.10.