Eco Wave Power välkomnar aktieägare att skicka in frågor till frågestund med VD Inna Braverman

Eco Wave Power planerar att genomföra en frågestund med företagets VD Inna Braverman och välkomnar aktieägare och andra intressenter att skicka in frågor om företaget och dess teknik, projekt och pågående aktiviteter.

”Utveckling och kommersialisering av ny energiteknik är komplext. På samma gång ser vi ett ökande intresse för vår teknologi och vad vi gör. Vi hoppas att denna frågestund kan vara ett bra sätt för att öka transparensen och kunskapen om företaget, vår nuvarande verksamhet och färdplanen framåt – och vi vill därför veta vad våra intressenter har för typ av frågor”, säger Inna Braverman, VD för Eco Wave Power.

Frågor till frågestunden kan skickas in via e-post till ewp@solberg.se. Vänligen skicka dina frågor senast den 6 december.

Om EWPG Holding AB

EWPG Holding AB (publ) (”Eco Wave Power” eller ”EWP”) är ett ledande teknikföretag för landbaserad vågenergi som har utvecklat en patenterad, smart och kostnadseffektiv teknik för att utvinna grön energi från havsvågor. Eco Wave Powers vision är att hjälpa till i kampen mot klimatförändringar genom att möjliggöra kommersiell energiproduktion från havsvågor.

EWP har erhållit ett erkännande som "banbrytande teknik" av Israels energiministerium och betecknades som en "effektiv lösning" av Solar Impulse Foundation. Dessutom har EWPs projekt i Gibraltar fått finansiering från Europeiska Unionens regionala utvecklingsfond och från Europeiska kommissionens program HORIZON2020. Företaget har också nyligen erkänts av FN och mottagit "Climate Action Award".

Eco Wave Power-aktien (ECOWVE) handlas på Nasdaq First North Growth Market. Läs mer om Eco Wave Power på: www.ecowavepower.com.

Inna Braverman, CEO