Eco Wave Power vinner Smart Port Challenge i Marocko

Stockholm, Sverige - 01/02/2021 - Eco Wave Power (EWPG Holding AB) är glada över att offentliggöra vinsten av Smart Port Challenge som anordnas av Marocko National Ports Agency och National Single Window for foreign trade - PORTNET, tillsammans med Global Alliance for Trade Facilitation och Moroccos hamnar.

Målet med tävlingen är att hitta banbrytande lösningar som underlättar transformationen av Marockos hamnar och förbättrar deras prestanda.

Evenemanget ägde rum virtuellt och Eco Wave Power representerades av Matias Sigal från Eco Wave Powers enhet för affärsutveckling.

Eco Wave Power utsågs till en av tre vinnare i en final som bestod av sju bidrag.

Priset uppgår till en prissumma om 100 000 MAD, samt en möjlighet för Marocko att bli ett test- och implementeringscentrum för Eco Wave Power.

En av jurymedlemmarna, Dr. Mikael Lind från Sveriges Forskningsinstitut (RISE), gratulerade Eco Wave Power och sa: ”Jag anser att Eco Wave Powers lösning är mycket lovande och kan svara upp mot hamnars behov av att etablera sig som en energihub och facilitator för den gröna omvandlingen av sjöfarten och den globala transportkedjan”.

Inna Braverman, grundare och VD för Eco Wave Power sa: ”Jag är mycket tacksam för ett sådant erkännande av Smart Port Challenge i Marocko. Vi är mycket intresserade av den marockanska energimarknaden och hoppas att detta kommer att bli början på ett långsiktigt samarbete”.

Klicka på följande länk för att se alla bidrag och prisutdelningen: Smart Port Challenge | Final Demos and Award Ceremony - YouTube.

Om EWPG Holding AB

Eco Wave Power-aktien (ECOWVE) handlas på Nasdaq First North Growth Market. Läs mer om Eco Wave Power på: www.ecowavepower.com.

Aharon Yehuda, CFO
Aharon@ecowavepower.com