Inna Braverman, grundare och CEO för Eco Wave Power, utnämnd till Fast Companys årliga lista över Most Creative People in Busines

Stockholm, 4 augusti 2020 --- Fast Company tillkännagav idag sin elfte årliga lista över Most Creative People in Business och hedrar en inflytelserik och mångfaldig grupp av ledare från ett stort antal globala industrier inom teknik, design, underhållning, hälso- och sjukvård, media, myndigheter, ideella organisationer, sport, mat, etc. Inna Braverman, grundare och CEO för Eco Wave Power (ticker: ECOWVE) är med på den elfte årliga listan över kvinnor och män från företag som Netflix, Google och Patagonia, samt institutioner som Johns Hopkins University och ACLU of Massachusetts.

Inna Braverman fick erkännandet i år för att ha grundat Eco Wave Power vid 24 års ålder och för utvecklingen av EWPs innovativa vågenergiproduktionsteknik, som förbättrar den globala forskningen, tekniken och kommersialiseringen av vågenergi.

Hon är också ansvarig för att uppföra EWPs vågenergikraftverk (i Israel och Gibraltar), att utvidga EWPs 190MW pipeline (inklusive ett nyligen koncessionsavtal för upp till 20 MW i Portugal) och att leda IPOn av Eco Wave Power på Nasdaq i Stockholm som därmed blev det första israeliska företaget på denna aktiemarknad.

Inna har tidigare erkänts av CNN som "Tomorrow's Hero", "100 makers and mavericks" av Medium.com och fanns med på Wires lista över "Females Changing the World" och de "30 mest inflytelserika kvinnorna från 2000-talet" av MSN.COM. Senast tilldelades hon FNs "Global Climate Action Award" i kategorin "Women for Results" och kortlistades till det prestigefyllda EU-priset för kvinnliga innovatörer 2020 av EU-kommissionen.

Listan med mest kreativa människor i näringslivet uppmärksammar individer som använder sitt innovativa skapande för att påverka världen bortom ekonomisk utveckling. Dessa ingenjörer, chefer, koreografer, aktivister, designers, journalister och grundare har skapat något nytt i år inom sitt område som aldrig har gjorts tidigare i deras branscher. Många uppnådde dessa samhälleliga problemlösande prestationer under en av de mest kontroversiella och oberäknerliga tiderna i historien.

"Jag är hedrad att få vara med i en så imponerande lista över kreativa individer, och det är oerhört glädjande att Eco Wave Power erkänns för det banbrytande arbete som vi gör," sade Braverman. Sedan David Leb (medgrundare av Eco Wave Power) och jag började denna resa 2011 har vårt mål alltid varit att revolutionera sektorn för förnybar energi. Eftersom klimatförändringar utgör en allt mer angelägen utmaning behöver vi massor av kreativt tänkande för att bevara vår planet och hjälpa till att bekämpa klimatförändringar. Även om vägen mot utveckling och kommersialisering av en ny teknik inte är lätt är jag djupt motiverad för att uppnå våra mål. Det finns ingen bättre känsla än att bli erkänd för att göra ett arbete som jag brinner för och som - jag tror och hoppas - gör en betydande positiv inverkan i världen. Jag uppmuntras av det stöd som Eco Wave Power får och ser fram emot att utöka våra ansträngningar över hela världen.”

Fast Companys redaktörer och författare tillbringade ett år med att undersöka kandidater till listan inom sektorer såsom non-profit, medicin, teknik, marknadsföring, underhållning, startups, mfl. De utvalda personerna har alla åstadkommit något verkligt innovativt under de senaste 12 månaderna med mätbar effekt inom sina branscher och utanför. De är också pionjärer - ingen har någonsin profilerats i Fast Company på tryck tidigare. Tillsammans representerar de näringslivets framtid.

”Varje år uppmärksammar vi kreativa människor som sätter sin prägel på näringslivet och företagsledare som använder kreativitet och innovation för att möta några av de största utmaningarna för näringslivet och samhälle,” säger Stephanie Mehta, chefredaktör för Fast Company. "Individuellt och kollektivt är de mest kreativa människorna en inspiration."

För att se hela listan gå till:

Listan Most Creative People, som introducerades 2009, etablerades snabbt som en av Fast Companys mest uppskattade franchises. Varje år presenterar tidningens redaktörer en helt ny lista över personer valda enligt en egenutvecklad metod.

Fast Companys Most Creative People in Business (upplaga september 2020) är tillgänglig online på: https://www.fastcompany.com/most-creative-people/2020 och i handeln 11 augusti 2020.

Gå med i konversationen kring Most Creative People under hastaggen #FCMostCreative.

OM FAST COMPANY
Fast Company är det enda media som helt och hållet är dedikerat till den viktiga skärningspunkten mellan näringsliv, innovation och design, som engagerar de mest inflytelserika ledarna, företagen och tänkare om näringslivets framtid. Chefredaktören är Stephanie Mehta och förläggaren är Amanda Smith. Fast Company har sitt huvudkontor i New York och publiceras av Mansueto Ventures LLC, tillsammans med vår systerpublikation, Inc., och kan hittas online på fastcompany.com.

OM ECO WAVE POWER
EWPG Holding AB (publ) (”Eco Wave Power”) är ett ledande teknikföretag för landbaserad vågenergi som har utvecklat en patenterad, smart och kostnadseffektiv teknik för att utvinna grön energi från havsvågor. Eco Wave Powers vision är att hjälpa till i kampen mot klimatförändringar genom att möjliggöra kommersiell energiproduktion från havsvågor.

EWP har erhållit ett erkännande som "banbrytande teknik" av Israels energiministerium och betecknades som en "effektiv lösning" av Solar Impulse Foundation. Dessutom har EWPs projekt i Gibraltar fått finansiering från Europeiska unionens regionala utvecklingsfond och från Europeiska kommissionens program HORIZON2020. Företaget har också nyligen erkänts av FN och mottog "Climate Action Award" under COP25 i Madrid, Spanien.

Eco Wave Power-aktien (ECOWVE) handlas på Nasdaq First North Growth Market.

FNCA är företagets certifierade rådgivare (+46 8-528 00 399, info@fnca.se).

Läs mer om Eco Wave Power på: www.ecowavepower.com.

Bilder från press och annat mediematerial kan laddas ner via följande länk: https://www.ecowavepower.com/gallery/photos/.