Nya affärsområden i Exalt

Exalt genomför en organisationsförändring i syfte att ytterligare stärka och utveckla erbjudandet kring tjänster inom nät, säkerhet och IT. Olivia Berggren som idag är konsultchef har utsetts till affärsområdeschef för det nya området Konsulttjänster.

Exalts erbjudande har under året utvecklats för att svara upp mot en ökad efterfrågan av drift och konsulttjänster från små och mellanstora företag. Den nya rollen inkluderar ett övergripande ansvar för affärsområdet med försäljning och budgetansvar. Det innebär även fortsatt erbjudandeutveckling, försäljning, rekrytering och ansvar för samarbeten och underkonsulter.

”Jag ser fram emot att jobba med Olivia i sin nya roll och att hon skall leda denna viktiga förändring i en marknad där vi ser stor tillväxt”, säger Matti Vänskä, VD Exalt AB.

Affärsområdet IT-Drift & Design leds sedan tidigare av Fredrik Grähs. Affärsområdet Operatörs & Fastighetsnät, där grunden är våra större samarbeten med teleoperatörer som Telenor och Tele 2, leds av Joni Sainmaa.

Den nya organisationen börjar gälla från den första januari 2023.

Matti Vänskä, VD
matti.vanska@exalt.se

Om Exalt AB (publ)
Exalt är en helhetsleverantör av IT-driftslösningar för företag, myndigheter och organisationer. Exalt designar, driftar,  underhåller IT-lösningar för företag och organisationer. Med hög kompetens, leveranskvalitet och certifieringar ser Exalt till att kunderna får och upprätthåller en säker IT miljö. Bolaget är sedan 2005 noterat på Spotlight Stock Market (kortnamn EXALT). Se vidare www.exalt.se.