Skifte av ordförande inom styrelsen för Xtranet

Johan Stenman tar över ordförandeklubban i Xtranets styrelse. Den tidigare ordföranden, Jan Danielsson, kvarstår som ledamot tillsammans med Kai Lundgren.

Johan Stenman tillträdde som ledamot av Xtranets styrelse 2009 och har en bakgrund från Kinnevik-sfären, i ledande ekonomifunktioner. Jan Danielsson tillträdde Xtranets styrelse år 2008 och har lång erfarenhet inom kommunikationsteknik, från företag som Ericsson, Teracom och Huawei. Kai Lundgren tillträdde som ledamot 2008 med erfarenheter från branschen samt marknadsföring/försäljning i bolag som Ericsson, Canon och eget företag.

I och med att en väl fungerande ledning av bolaget tillsattes under 2014 har aktiviteten också kunnat ökas för att utveckla Xtranet vidare. Trots att Jan Danielssons tjänst hos Huawei kräver mycket resande, höjer nu styrelsen både tillgänglighet och tempo tack vare bytet av ordförande.

Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ) är en ledande aktör på marknaden för projektering, projektledning, installation och underhåll av bredbandsnät dvs strukturerade och trådlösa områdes-, access-, och fastighetsnät. Verksamheten bedrivs i Sverige och internationellt. Bland kunderna finns fastighetsbolag, stadsnätsägare, telekombolag och offentliga organisationer. Genom helhetslösningar, från projektering och entreprenad till drift och underhåll, kan bolaget erbjuda såväl kvalitets- som kostnadsmässigt attraktiva lösningar.

Xtranet är sedan 2005 noterat på Aktietorget (kortnamn XTRA) med ca 450 aktieägare. Se vidare www.xtranet.se