Vadstena väljer Xtranet för avtal om fiber

Efter en upphandling gällande fiber till fastigheter i Vadstena har kommunen valt Xtranet som en ramavtalspart.

Ramavtalet ger Vadstena kommun rätt att avropa installation av fiber till fastigheter, villor såväl som flerbostadshus och kontor, som ska anslutnas till kommunens nät. Avtalet sträcker sig t.o.m. 2016 och kan förlängas t.o.m. utgången av 2018. Det av Xtranet uppskattade ordervärdet överstiger 1 Mkr och de första uppdragen förväntas starta under sommaren i år.

”Lösningen med ramavtal ger både kund och oss ömsesidiga fördelar. De säkerställer fasta priser och andra villkor för kunden och ger samtidigt oss en jämnare beläggning och intäktsström,” säger Mats Ferm, Vd i Xtranet.

Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ) är en ledande aktör på marknaden för projektering, projektledning, installation och underhåll av bredbandsnät dvs strukturerade och trådlösa områdes-, access-, och fastighetsnät. Verksamheten bedrivs i Sverige och internationellt. Bland kunderna finns fastighetsbolag, stadsnätsägare, telekombolag och offentliga organisationer. Genom helhetslösningar, från projektering och entreprenad till drift och underhåll, kan bolaget erbjuda såväl kvalitets- som kostnadsmässigt attraktiva lösningar.

Xtranet är sedan 2005 noterat på Aktietorget (kortnamn XTRA) med ca 450 aktieägare. Se vidare www.xtranet.se