Xtranet bygger fibernät till villor i Mölndal

Xtranet har träffat avtal om att bygga ett fibernät för anslutning av cirka 400 villor i Mölndal.

Uppdraget, som är en totalentreprenad, innefattar ansvar för och utförande av projektering, projekt- och arbetsledning, schaktning, installation av fiber och dokumentation. Xtranet startade upp projektet den 1 september och det planeras vara klart för leverans i sin helhet under kvartal 4 i år. Ordervärdet motsvarar en betydande del av bolagets årsomsättning.

”Vi är riktigt glada för den här affären”, säger Xtranets VD, Mats Ferm och fortsätter: ”Uppdraget betyder förstås en liten puff för vår andel av villamarknaden i västra Sverige, ändå är det viktigaste att beställningen är ytterligare en bekräftelse på vår kvalitet och förmåga.”

Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ) är en ledande aktör på marknaden för projektering, projektledning, installation och underhåll av bredbandsnät dvs strukturerade och trådlösa områdes-, access-, och fastighetsnät. Verksamheten bedrivs i Sverige och internationellt. Bland kunderna finns fastighetsbolag, stadsnätsägare, telekombolag och offentliga organisationer. Genom helhetslösningar, från projektering och entreprenad till drift och underhåll, kan bolaget erbjuda såväl kvalitets- som kostnadsmässigt attraktiva lösningar.

Xtranet är sedan 2005 noterat på Aktietorget (kortnamn XTRA) med ca 450 aktieägare. Se vidare www.xtranet.se