Xtranet tillsätter regionchef för Mellansverige

Pär Wikström har anställts i befattningen regionchef Mellansverige och ingår fr.o.m. den 1 december i Xtranets ledningsgrupp. Samtidigt har Marcus Fredler utsetts till chef för region Östra Sverige.

Pär Wikström, 50, har arbetat med fiber och bredband sedan 1996. Pär har verkat som konsult från eget bolag de senaste 2,5 åren. Dessförinnan var han 5 år som Stadsnätschef på Dala Energi med ansvar att bygga upp Stadsnätet och verksamheten runt detta. Innan dess arbetade Pär som konsult med fleråriga uppdrag av både strategisk och operativ karaktär, för stadsnätsägare, operatörer, kommuner och branschorgan. Bland uppdragen märks t.ex Bredband i Dalarna hos Teracom och Opto SUNET hos TDC.

Genom Pär Wikströms försorg planerar Xtranet att öppna platskontor i Mora och Karlstad inom kort vilket medverkar till en förankring med egen personal i områden där fiberutbyggnaden förväntas accelerera.

”Pär är en av de mest erfarna vi har inom fiber och kanske den i Sverige som förmedlat mest svartfiberaffärer, för över en miljard kronor! Jag är lika glad som våra kunder över att Pär klivit ombord hos oss. Han blir en stor tillgång och hjälper oss att ännu bättre förstå att se på uppdragen ur kundens synvinkel.” säger Mats Ferm, Vd i Xtranet.

För mer information, vänligen se vår hemsida, www.xtranet.se eller kontakta:

Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ) är en ledande aktör på marknaden för projektering, projektledning, installation och underhåll av bredbandsnät dvs strukturerade och trådlösa områdes-, access-, och fastighetsnät. I Xtranet-gruppen ingår de helägda dotterbolagen PowerOptic Network och TeleDataFiber Installation Vara. Bland kunderna märks bland andra fastighetsbolag, stadsnätsägare, telekombolag, operatörer och offentliga organisationer. Genom helhetslösningar, från projektering och entreprenad till drift och underhåll, erbjuder Xtranet såväl kvalitets- som kostnadsmässigt attraktiva lösningar.

Xtranet är sedan 2005 noterat på Aktietorget (kortnamn XTRA).

www.xtranet.se