Excello skänker 50 kr per debiterad timme

Report this content

Excello Law agerar för att hjälpa de flyktingar som just nu flyr genom Europa. Därför ställer man nu in den planerade sensommardrinken och skänker istället pengarna till de som verkligen behöver dem.

-      Människor flyr från krig och riskerar att dö utan hjälp. Samtidigt bjuder vi på kalas med drinkar. Det är ohållbart. Det finns mer angelägna sätt att använda dessa budgeterade kalaspengar på och därför kommer vi istället att skänka summan till UNHCR, säger Excello Law:s vd John Tengström.

Förutom att ställa in det planerade minglet kommer Excello också löpande donera 50 kronor per debiterad timme under hösten.

-     Vår affärsverksamhet bygger på lyhördhet, närhet och kontinuitet och vi väntar inte med att lämna vårt bidrag till angelägna ändamål i juletid i utbyte mot en fin annons där donatorerna radas upp. Vi agerar direkt och donerar kontinuerligt,
säger John Tengström.

John Tengström och de andra anställda på Excello hoppas att kunder och samarbetspartners gärna är med och stödjer angelägna ändamål. För att hjälpa till gå in på länkarna nedan.

UNICEF
UNHCR

Excello Law är advokatfirman för entreprenörer av entreprenörer. Byrån erbjuder mindre och medelstora tillväxtföretag affärsjuridiska tjänster till fasta priser och abonnemang. Konceptet kommer ursprungligen från Storbritannien där man nu har en stor tillväxt med i genomsnitt en ny advokat per månad. I Sverige startades verksamheten 2013 av advokaten och delägaren John Tengström. Excello Law har idag tre delägare och huvudkontor i Stockholm.

Taggar:

Snabbfakta