Excosoft fokuserar sin strategi på marknaden för Web Content Management

Excosoft fokuserar sin strategi på marknaden för Web Content Management Excosoft är nu välpositionerat för att dra fördel av den förväntade kraftiga tillväxten inom marknaden för Web Content Management Kista, Sverige - den 20 juni 2000 - Excosoft AB, en ledande leverantör av content management lösningar, tillkännagav idag att man nu fokuserar sin strategi för att bättre kunna framhäva företagets kärnkompetenser. Ledningen har nyligen förstärkts och företaget har just avslutat en finansieringsrunda som resulterat i 50 miljoner kronor i kapitaltillskott. Detta sammantaget gör att Excosoft nu är välpositionerat för att utnyttja den förväntade kraftiga tillväxten inom marknaden för Web Content Management samt andra framväxande marknader inom eBusiness som eLearning. Jörgen Friman, som tillträdde som VD i februari i år, förklarar "Jag ser mycket optimistiskt på framtiden eftersom vi har den rätta strategin, det rätta teamet, och de finansiella resurser som krävs för att vinna en betydande marknadsandel i våra utvalda marknadssegment. Vi är ett kreativt och kundfokuserat företag och det är just detta som krävs för att vinna på marknaden idag. Det som utmärker oss jämfört med våra konkurrenter är inte bara tekniken som vi utvecklar utan också sättet vi gör affärer på." "För oss handlar affärer om partnerskap. Det gäller att dela en vision om att göra saker bättre tillsammans," menar Anders Larsson, som nyligen tillträdde som ansvarig för affärsutveckling, "Detta är en typisk skandinavisk attityd, och som jag definitivt tror passar in i den nya ekonomin." Nya investerare i Excosoft är bland andra Catella Fondförvaltning AB, KPA Kommunsektorns Pension AB och Hagströmer & Qviberg Fondkommission. Om Excosoft Excosoft är en ledande leverantör av Webbaserade content management lösningar. Vi gör det möjligt för företag att öka sin marknadsandel och bygga framgångsrika eBusinesses genom att förse dem med verktyg som frigör kunskap i organisationen. Bland våra kunder märks företag som Ericsson, Flextronics, SAAB, NetSchools, OM Technology, Celsius Tech och Holmen Paper. Vi erbjuder ett produktsortiment som bland annat innefattar mjukvara för dokumentation, versions- och konfigurationshantering, plattformar för att publicera eContent, och en kraftfull Webbaserad skrivmiljö. I över ett årtionde har Excosofts produkter och tjänster, tillsammans med utbildning och support, transformerat sättet att hantera information hos några av världens största företag. Mer information finns på www.excosoft.com Kontaktperson Simon Francis Tel: +46 (0)8 633 2900 Fax: +46 (0)8 633 2950 E-mail: simon.francis@excosoft.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/20/20000620BIT01100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/20/20000620BIT01100/bit0002.pdf