• Excosoft/

Excosoft inleder samarbete med Microsoft för att möjliggöra webbeditering i Exchange 2000 Webbeditering i Exchange 2000 kommer att omdefiniera hur vi samarbetar över Internet. Kista, Sverige - den 16 augusti 2000 - Excosoft AB, en ledande leverantör av content management lösningar, har inlett ett samarbete med Microsoft i syfte att utöka infrastrukturen för att samarbeta i Exchange 2000 med deras webbediteringsteknologi. Hörnstenen i partnerskapet är WebDAV (Web Distributed Authoring and Versioning). WebDAV gör det möjligt att skapa och uppdatera webbaserade dokument och information direkt på en webbserver, och är därmed en kraftfull förbättring av existerande webbteknologier, som i huvudsak endast gör webben läsbar. Både Microsoft och Excosoft tillhör pionjärerna då det gäller att leverera produkter som stödjer WebDAV. Möjligheten att skapa och dela på information över geografiska och organisatoriska gränser är avgörande för all affärsverksamhet. Microsoft utvecklade Exchange 2000 Server med detta som utgångspunkt, och Exchange 2000 kommer att avsevärt förbättra sättet vi samarbetar över Internet - med tillägget av Excosofts webbediteringmöjligheter kommer samarbete över Internet att få en helt ny innebörd. "Exchange 2000 Server kommer att erbjuda företag nya sätt att samarbeta och kommunicera. Vi ser webbeditering som ett spännande tillägg i detta erbjudande." menar Niclas Dahl, partneransvarig på Microsoft, Sverige. "Det var naturligt för oss att välja Excosoft som partner eftersom det är ett innovativt företag med produkter som utvecklats för att kunna integreras med Microsofts teknologier." "Detta är en oerhörd möjlighet för Excosoft." berättade Jörgen Friman, VD på Excosoft. "Vi tror att webbeditering kommer att bli en huvudkomponent för eBusiness applikationer inom snar framtid." Om Microsoft Microsoft grundades 1975. Microsofts vision är att skapa innovativ mjukvara som ger människor tillgång till tjänster, information och kommunikation oberoende av tid, plats och verktyg. Mer information finns på www.microsoft.com Om Excosoft Excosoft är en ledande leverantör av content management lösningar. Vi hjälper våra kunder att öka konkurrenskraften på snabbrörliga marknader genom att utnyttja webbteknologier, som WebDAV och XML, för att effektivisera deras informationshantering. Vi erbjuder ett produktsortiment som bland annat innefattar mjukvara för dokumentation, versions- och konfigurationshantering, plattformar för att publicera eContent, och en kraftfull Webbaserad skrivmiljö. I över ett årtionde har Excosofts produkter och tjänster, tillsammans med utbildning och support, transformerat sättet att hantera information hos några av världens största företag. Bland våra kunder märks företag som Ericsson, SAAB, NetSchools, OM Technology, Celsius Tech och Holmen Paper. Excosofts huvudägare är Investor Growth Capital och IT Provider. Mer information finns på www.excosoft.com Kontaktperson Jörgen Friman, VD Tel: +46 (0)8 633 2900 Fax: +46 (0)8 633 2950 E-mail: jorgen.friman@excosoft.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/16/20000816BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/16/20000816BIT00330/bit0002.pdf