Excosoft XML Client med hundraprocentigt webstöd

Excosoft XML Client med hundraprocentigt webstöd Kista, Sverige, 1 december 2000 - Excosoft AB, en ledande leverantör av lösningar för informationshantering, släpper idag Excosoft XML Client. Excosoft XML Client har förbättrad stöd för Web-based Distributed Authoring and Versioning (WebDAV), ett nytt protokoll som gör det möjligt att skriva, editera och dela information över intranät, extranät och Internet. WebDAV-stödet innebär att Excosoft XML Client är helt anpassad till webben. Alla Excosofts produkter stödjer WebDAV, vilket tydligt positionerar Excosoft i den första våg av teknikleverantörer som levererar WebDAV- kompatibla produkter. Starka krafter ställer sig nu bakom den nya webstandarden. Ett exempel är Microsoft som erbjuder stöd för WebDAV i Office 2000, Internet Explorer och Exchange 2000. Det finns också en WebDAV-modul för Apache, världens vanligaste webserver. Det tycks nu helt klart att WebDAV kommer att stå i fokus i framtidens webbaserade content management-lösningar, säger Jörgen Friman, VD för Excosoft. Om Excosoft XML Client Excosoft XML Client är en kraftfull och lättanvänd XML-editor som gör det möjligt för användare i alla delar av organisationen att skapa, updatera och publicera information i XML-format. Excosoft XML Client kan med sitt hundraprocentiga webstöd kopplas till de flesta stora arkiv och servrar på marknaden. Priset för Excosoft XML Client är 4900 SEK per enanvändarlicens; övriga prisuppgifter fås via e-post till sales@excosoft.com. Den här produkten salufördes tidigare under namnet Documentor. Kort om WebDAV WebDAV (Web Distributed Authoring and Versioning) är en utökning av Hypertext Transfer Protocol (HTTP), som låter dig läsa, skriva, uppdatera, låsa och spara dokument på webben precis som om de vore en fil i det lokala filsystemet. WebDAV tillför också en standardstruktur för en gemensam författarmiljö. Genom att använda en WebDAV-klient kan människor samarbeta i ett ordbehandlingsdokument, XML-dokument eller en bildfil oberoende av vilket mjukvaruprogram eller internettjänst de använder. Protokollet har tagits fram av Internet Engineering Task Force (IETF) och utvecklingen har bl a stötts av Microsoft, Netscape, Xerox, IBM, Novell och World Wide Web Consortium (W3C). Fakta om Excosoft Excosoft, med kontor i Kista utanför Stockholm, är en ledande leverantör av lösningar för informationshantering. Vi hjälper företag att själva snabbt och enkelt skapa, underhålla och publicera information på Internet. Excosofts strategiska partners inkluderar marknadsledande företag som Microsoft och Software AG såväl som ett nätverk av systemintegratörer och lokala distributörer. Excosofts kundbas växer snabbt och består av bland andra Ericsson, Flextronics, SAAB, NetSchools, OM Technology, Celsius Tech och Holmen Paper. Ytterligare information finns att tillgå på www.excosoft.com För mer information: Anders Larsson, VP Field Operations Tel: +46 (0)8 633 2900, Fax: +46 (0)8 633 2950 E-mail: Anders.Larsson@excosoft.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/04/20001204BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/04/20001204BIT00570/bit0002.pdf