Excosoft XML Client nu för Linux

Excosoft XML Client nu för Linux Excosoft meddelar idag att Excosoft XML Client nu finns för Linux. Excosoft XML Client är därmed en av de första XML-editorerna för användning på operativsystemet Linux. Efterfrågan på programvara till operativsystemet Linux är stor. Tidigare har det inte funnits någon kraftfull och lättanvänd XML-editor för Linux. Excosoft XML Client som sedan tidigare finns för bland annat PC och UNIX finns nu även tillgänglig för Linux. XML (eXtensible Markup Language) är en leverantörs- och plattformsoberoende standard på stark frammarsch. Genom att lagra information i XML får man bland annat framtidssäker information som är lätt att söka i och som gör det lätt att skapa struktur i stora mängder ostrukturerad information. Excosoft XML Client har sedan tidigare fullständigt stöd för Webbased Distributed Authoring and Versioning (WebDAV) som bland annat gör det möjligt att skriva, editera och dela information över intranät, extranät och Internet. WebDAV-stödet innebär att Excosoft XML Client är helt anpassad till webben. Detta gäller även Excosoft XML Client för Linux. "Med Excosoft XML Client för Linux vill vi befästa vår position som ledande leverantör av XML-baserade lösningar", säger Maria Lennman, verkställande direktör för Excosoft. Fakta om Excosoft XML Client Excosoft XML Client är en kraftfull och lättanvänd XML-editor som gör det möjligt för användare i alla delar av organisationen att skapa, uppdatera och publicera information i XML-format. Excosoft XML Client kan med sitt fullständiga webstöd kopplas till de flesta stora arkiv och servrar på marknaden. Excosoft XML Client salufördes tidigare under namnet Documentor. Fakta om Excosoft Excosoft, med kontor i Kista utanför Stockholm, levererar lösningar och produkter för webbpublicering samt webbaserad dokument- och ärendehantering. Bolaget har varit verksamt sedan 1986 och arbetar idag med flera av de ledande industriföretagen i Norden. Ericsson, Flextronics, Wärtsilä, Saab, SaabTech, Holmen, AU-System, Läkemedelsindustriföreningen och OM-Gruppen tillhör våra större uppdragsgivare idag. Excosoft bidrar med kompetens i ett utvecklingsprojekts alla stadier från analys/förstudie till implementering, driftsättning, utbildning och support. Besök gärna www.excosoft.se För mer information kontakta: Maria Lennman, verkställande direktör Tel: +46 (0)8 633 29 04, Fax: +46 (0)8 633 29 50 E-post: maria.lennman@excosoft.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/08/20020408BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/08/20020408BIT00350/wkr0002.pdf