Flextronics använder Excosoft Content Manager för affärskritisk dokumentation

Flextronics använder Excosoft Content Manager för affärskritisk dokumentation Kista, Sverige - 23 november 2000 - Excosoft AB, en ledande leverantör av lösningar för informationshantering, meddelar idag att Excosoft Content Manager nu är en central del i det dagliga arbetet hos Flextronics Western Europe. Med hjälp av Excosoft Content Manager kan Flextronics enkelt och kostnadseffektivt producera, publicera och dela information via Internet i hela organisationen. Excosoft Content Manager hanterar stora mängder av ostrukturerad information med stöd för skapande, administration, lagring och publicering av densamma. Flextronics kan med detta system reducera tiden innan affärskritisk information blir tillgänglig. Mikael Keinonen, IT/IS Demand Manager för Flextronics Western Europe menar att Excosoft Content Manager möjliggör för organisationen att effektivt skapa, uppdatera och publicera affärsinformation. Han menar också att det förser dem med en plattform för att administrera arbetsflöden och de ser systemet som en nyckel till att uppnå deras affärsmål. Flextronics utvärderade ett antal olika dokumenthanteringssystem innan man placerade en order värd c:a 4 MSEK hos Excosoft. En viktig orsak till att man valde Excosoft Content Manager är att den var enkel att integrera i den existerande Microsoft-baserade infrastrukturen. Även systemets skalbarhet och flexibilitet tilltalade Flextronics. Systemet implementeras nu i Sverige, men på sikt ser man en utökning till hela organisationens västeuropeiska del. Fakta om Flextronics Western Europe Flextronics Western Europe är en ledande leverantör av sofistikerad elektronik där nyckelorden är flexibilitet och snabbhet. Kunderna finns bland de stora företagen liksom bland mindre, snabbväxande IT-företag. Ytterligare information finns att tillgå på www.flextronics.com Fakta om Excosoft Content Manager Excosoft Content Manager är ett snabbt och flexibelt system för informationshantering. Systemet bygger på öppna standarder såsom XML och WebDAV. Excosoft Content Manager optimerar alla processer som rör hanteringen av information, såsom skapande, administration, lagring och publicering, och är utvecklat för att utvidga kommunikation och samarbetsmöjligheter i Microsoft Exchange 2000 Server. Excosoft Content Manager arbetar med standarder och kan snabbt och enkelt integreras med existerande system. Excosoft Content Managers flexibla arkitektur gör att man på ett enkelt sätt skräddarsyr systemet för att passa speciella miljöer och särskilda krav i en organisation. Fakta om Excosoft Excosoft, med kontor i Kista utanför Stockholm, är en ledande leverantör av lösningar för informationshantering. Vi hjälper företag att själva snabbt och enkelt skapa, underhålla och publicera information på Internet. Excosofts kundbas växer snabbt och består av bland andra Ericsson, Flextronics, SAAB, NetSchools, OM Technology, Celsius Tech och Holmen Paper. Ytterligare information finns att tillgå på www.excosoft.com För mer information: Anders Larsson, VP Field Operations Tel: +46 (0)8 633 2900, Fax: +46 (0)8 633 2950 E-mail: Anders.Larsson@excosoft.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT00280/bit0002.pdf