Flextronics fördjupar samarbetet med Excosoft

Flextronics fördjupar samarbetet med Excosoft Samarbetet mellan Flextronics och Excosoft fördjupas då Excosoft idag fått uppdrag att inom ramen för Excosoft Content Manager utveckla ett webbaserat system för att digitalisera pappersbaserade affärsprocesser. Med hjälp av det nya systemet kommer på sikt all hantering av traditionella pappersblanketter att förenklas och skötas via ett webbgränssnitt. De tusentals blanketter som fylls i och skickas manuellt inom Flextronics organisation idag kommer i likhet med till exempel vanliga dokument att hanteras, lagras och granskas digitalt. Förutom kostnadsbesparingar räknar Flextronics med enklare och mer effektiva administrativa rutiner. Den senaste tidens starka expansion ökar behovet av att snabbt integrera nya tillverkningsenheters administration och dokumenthantering.Workflow, elektroniskt godkännande och åtkomst via webben sparar tid och pengar. I fredags meddelades att Flextronics, som ett led i expansionen, tar över Ericssons tillverkning av mobiltelefoner. Enligt avtalet kommer det amerikanska företaget från och med den 1 april att ta över alla Ericssonrelaterade anläggningar i bland annat Sverige, Brasilien och Storbritannien. Excosoft är, med systemlösningen Excosoft Content Manager, sedan tidigare en strategisk partner till Flextronics Western Europe vad gäller dokumenthantering och informationshantering. Med hjälp av Excosoft Content Manager kan Flextronics enkelt och kostnadseffektivt producera, publicera och dela information via Internet i hela organisationen. Excosoft Content Manager hanterar stora mängder av ostrukturerad information med stöd för skapande, administration, lagring och publicering av densamma. Flextronics utvärderade ett antal olika dokumenthanteringssystem innan man bestämde sig. En viktig orsak till att man valde Excosoft Content Manager är att den var enkel att integrera i den existerande Microsoftbaserade infrastrukturen och bygger på Microsoft Exchange 2000 Server. Mikael Keinonen, IT/IS Demand Manager för Flextronics Western Europe menar att Excosoft Content Manager möjliggör för organisationen att effektivt skapa, uppdatera och publicera affärsinformation. Fakta om Excosoft Content Manager Excosoft Content Manager är ett webbaserat system som hjälper dig att skapa, hitta, publicera och distribuera dokumentation, t:ex manualer, som krävs för att använda ditt företags produkter eller den verksamhetsinformation som krävs för att ditt företag ska kunna utföra arbetet i överensstämmelse med gällande rutiner. Systemet bygger på öppna standarder såsom XML och WebDAV. Excosoft Content Manager optimerar alla processer som rör hanteringen av information, såsom skapande, administration, lagring och publicering, och är utvecklat för att utvidga kommunikation och samarbetsmöjligheter i Microsoft Exchange 2000 Server. Excosoft Content Manager kan snabbt integreras med existerande system och dess arkitektur gör att man på ett enkelt sätt skräddarsyr systemet för att passa speciella miljöer och särskilda krav i en organisation istället för att anpassa organisationen efter systemet. Fakta om Excosoft Excosoft, med kontor i Kista utanför Stockholm, levererar lösningar och produkter för informationshantering. Vi hjälper företag att själva snabbt och enkelt skapa, underhålla och publicera information på Internet, intranet och extranet. Excosofts kundbas består av bland andra Flextronics, SAAB, AU-System, OM Technology, Ericsson och Holmen Paper. Läs mer på www.excosoft.com För mer information: Anders Larsson, Business Developement tel: +46 (0)8 633 29 00, Fax: +46 (0)8 633 29 50 e-mail: anders.larsson@excosoft.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010207BIT01040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010207BIT01040/bit0002.pdf