Kuponginlösen uppdaterar med Excosoft Web Publisher

Kuponginlösen uppdaterar med Excosoft Web Publisher Kuponginlösen har installerat Excosoft Web Publisher och uppdaterar från och med idag snabbt och enkelt all information på sin webbplats. Med hjälp av enkla rutiner och utan att vara bunden vid formulär eller mallar kan informationen ändras på några minuter. Efter att ha utvärderat flera system har Kuponginlösen installerat Excosoft Web Publisher för att skapa, uppdatera och publicera på sin webbplats. Excosoft Web Publisher är ett verktyg som ger möjlighet att skilja på information och layout. Därigenom kan ansvaret men även möjligheten att hålla information och erbjudanden aktuella läggas på marknadspersonalen medans ansvaret för den tekniska skötseln ligger på systemadministratören. Marknadsavdelningen kan varje dag göra ändringar, tillägg, uppdateringar och omfördelningar i texter och information utan att behöva begränsa sig till förutbestämda mallar och formulär. Texter och information konverteras till HTML och uppdateras automatiskt direkt in på webbplatsen. Med sin webbplats vill Kuponginlösen snabbt kunna nå ut med information till sina kunder om exempelvis nya tjänster, produkter och rutiner samt lediga arbeten. Man har emellertid haft problem med att uppdatera och publicera information på sin webbplats. Den tekniska lösningen har helt enkelt inte gett medarbetarna möjlighet att ändra och uppdatera på ett snabbt och smidigt sätt. Enligt Emma Gidgård Cole, marknadskoordinator på Kuponginlösen, tog uppdatering och ändring av information på webbplatsen tidigare väldigt lång tid då texten alltid var tvungen att skrivas in manuellt av personal på IT-avdelningen. Med Excosoft Web Publisher säger Emma att "...nu kan vi uppdatera informationen på en gång" Kuponginlösen tar bland annat emot kuponger från dagligvarubutiker över hela landet, sköter administration och hantering samt betalar ut ersättning till butiken. Fakta om Excosoft Web Publisher Excosoft Web Publisher gör det möjligt att själv skriva och publicera på Internet utan begränsande formulär. Informations- och uppdateringsprocessen blir mycket enklare och menyer och strukturer på webbplatsen genereras automatiskt. Systemet bygger på öppna standarder som XML, XSLT och WebDAV. Arkitetkturen gör det enkelt att skräddarsy systemet för att passa speciella miljöer och särskilda krav i organisationen, istället för att anpassa organisationen efter systemet. Fakta om Excosoft Excosoft, med kontor i Kista utanför Stockholm, levererar lösningar och produkter för webbaserad produktinformation och verksamhetsdokumentation. Vi hjälper företag att själva snabbt och enkelt skapa, underhålla och publicera information på Internet, intranet och extranet. Excosofts kundbas består av bland andra Flextronics, SAAB, AU-System, OM Technology, Ericsson och Holmen Paper. Besök gärna www.kuponginlosen.se eller www.excosoft.com För mer information kontakta: Jörgen Friman, Verkställande direktör Tel: +46 (0)8 633 29 00, Fax: +46 (0)8 633 29 50 E-post: jorgen.friman@excosoft.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00500/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00500/bit0002.pdf