Ägarbolag till La Petite Epicerie de Saigon Ltd, Vietnam är nu bildat, i vilket ExeoTech äger 10 %

Ett nytt ägarbolag, La Petite Epicerie International Pte Ltd, Singapore, till La Petite Epicerie de Saigon Ltd, Vietnam, (”LPES”) (www.lpesaigon.com) är nu bildat, i vilket ExeoTech äger 10 %. Det svenska bolaget, LPE Saigon AB (www.lpes.se), i vilket ExeoTech är huvudägare, med ansvar för distributionen av LPES produkter i norra Europa är sedan tidigare bildat och erhållit tillstånd från miljöförvaltningen att importera livsmedel till Sverige. Lansering i Sverige planeras till slutet av september.

Ett bolag för att hantera produkter från Vietnam, Kambodja och Laos, som uppfyller LPES krav på hög kvalitet, naturliga ingredienser och spårbarhet är under bildande. Detta bolag kommer att arbeta med produkter som kompletterar LPES egna sortiment och dessa kommer att kunna säljas under LPES eget varumärke. ExeoTech blir även huvudägare i detta bolag.

La Petite Epicerie de Saigon (”LPES”) HACCP certifierar nu sin produktion tillsammans med Bureau Veritas, ett krav från flera distributörer samt något som underlättar halal godkännande i ett flertal länder. LPES har samtidigt byggt ut produktionen för att hantera ökade volymer samt för att förbereda inför höstens start av juiceproduktion. På senare tid har ett flertal nya distributörer etablerats, bl.a. i Malaysia, Thailand, Hong Kong, Kambodja och Sydkorea. Leveranser till Sydkorea har redan påbörjats medan leveranser till övriga nya marknader kommer att ske successivt under hösten. Sedan tidigare har LPES etablerade distributörer i Filipinerna och Singapore.

LPES, som idag har 12 anställda och omsatte cirka 0,4 MSEK under 2014, uppvisade en försäljningstillväxt på cirka 500 % under de första 6 månaderna av 2015. Målsättningen är att uppnå en omsättning på cirka 2,5 MSEK under innevarande år.

Om ExeoTech Invest

ExeoTech Invest AB (publ), (”ExeoTech”) 556536-0954, affärsidé är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik och med tonvikt på livsmedel.

ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN).

För mer information kontakta:

Fredrik Nygren, Styreleordförande, fredrik.nygren@exeotech.se

Henrik von Essen, VD/CEO, henrik.vonessen@exeotech.se

ExeoTech Invest AB (publ)

Tel +46703420551