C2SAT ANSTÄLLER EN FINANSCHEF (CFO)

(NGM:C2ST B)

STOCKHOLM, SVERIGE, 8 januari 2009 – (NGM-börsen, C2ST) Lars Davås har utsetts till Finanschef/Chief Financial Officer (CFO) i C2SAT holding AB (publ) och dess dotterbolag. Tjänsten tillträddes den 7 januari 2009.

Lars Davås är utbildad civilekonom via Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och har en bakgrund från ledande befattningar som bland annat Group Business Controller på ESSNET AB samt CFO inom ACEI AB (ACE Interactive AB). Lars Davås kommer närmast från Teqnion AB där Lars arbetade som Ekonomichef för koncernen.

”Lars kunskap gällande etablering och underhåll av finansiella och administrativa strukturer tillsammans med hans erfarenheter både i nationella och internationella miljöer i utvecklingsföretag och bolag under expansion, är de egenskaper som vi letat efter. Vi har nu fått två starka finansiella pelare till C2SATs verksamhet, både med vår nyligen tillförordnade VD, Fredrik Nygren samt nu med Lars Davås, CFO”, säger Göte Emtander, Styrelseordförande C2SAT holding AB (publ).

För mer information om C2SAT, kontakta:

Göte Emtander, Styrelseordförande C2SAT holding AB (publ)

Om C2SAT

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, är världsledande inom innovativa stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit i såväl marina installationer som för rörliga landbaserade system. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Remium som Likviditetsgarant (Market Maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.