C2SAT ERHÅLLER EN FÖRSTA ORDER PÅ 2.4M C-BANDSANTENN FRÅN SCOPETEL SDN BHD

(NGM:C2ST)

Stockholm, Sverige, 15 Juni 2010 - C2SAT (NGM-börsen, C2ST), en leverantör av stabiliserade VSAT antenner för marint bruk, tillkännager idag att man ingått ett icke exklusivt avtal för distribution, service och installation med ScopeTel Sdn Bhd, baserad i Kuala Lumpur, Malaysia. ScopeTel har också lagt en första order på en C2SAT 2.4 m C-bandsantenn som skall levereras under 3:e kvartalet 2010.

"Vi är alla mycket nöjda att erhålla denna första order från ScopeTel i Malaysia. ScopeTel är ett mycket viktigt tillskott till C2SATs globala service- och distributionsnät. Jag är också tillfreds över C2SATs förmåga att snabbt agera på ScopeTels önskan att få antennen installerad i början av juli på ett fartyg verksamt inom olje- och gasindustrin, " säger Norbert Hentschel, VD på C2SAT Asia Pacific Pte Ltd.

Om ScopeTel Sdn Bhd

ScopeTel Sdn Bhd är ett dynamisk inhemskt företag baserat i Malaysia 1991, ett av få telekommunikations- företag i Malaysia med licens att erbjuda satellitbaserad telekommunikation och nätverkslösningar eller VSATs. Sedan 1995 tillhandahåller ScopeTel VSAT-tjänster till en mängd kunder, allt från olje- och gasindustrin, myndigheter, försvarsindustri samt multinationella företag och industrier. Med ett stort och erfaret tekniskt team har ScopeTel utvecklat nyckelfärdiga VSAT lösningar, med design och konfiguration, upphandling, installation, testning och driftsättning, underhåll och tillförlitlig teknisk support för en rad VSAT-tjänster. (www.scopetel.com.my)

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.

(www.C2SAT.com)

Norbert Hentschel, CEO C2SAT Asia Pacific