C2SAT ERHÅLLER ORDER OM 7 ST C-BANDS ANTENNER TILL KINA

(NGM: C2ST B)

STOCKHOLM, SVERIGE, 6 maj 2009 – (NGM-börsen, C2ST). C2SAT har sedan samarbetet med CETC23-C2SAT avslutades i december 2008 aktivt arbetat med att etablera en ny närvaro i Kina som skall omfatta både lokal produktion och försäljning. Som en del av denna process har C2SAT, i samråd med Exportrådet, i mars 2009 öppnat ett representationskontor i Shanghai, ett så kallat Business Support Office (BSO), som idag är bemannat med 3 personer, en tekniker, en installatör, samt en senior svensk projektledare. Härifrån arbetar C2SAT, tillsammans med bolagets företagsledning, intensivt med att etablera en ny samarbetspartner i Kina. Som resultat av nu pågående diskussioner i Kina har C2SAT erhållit en order om sju stabiliserade antennsystem, C2SAT 2.4m

C-band, för leverans över en period av 6 månader, bolagets till dags datum enskilt största order.

För ytterligare information:

Fredrik Nygren, VD C2SAT holding AB (publ) och dess dotterbolag

Telefon: 08-748 01 40 eller fredrik.nygren@C2SAT.se

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer innovativa stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit i såväl marina installationer som för rörliga landbaserade system. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST)

med Mangold som likviditetsgarant (Market Maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.