C2SAT ERHÅLLER UPPFÖLJNINGSORDER I MELLANÖSTERN

(NGM:C2ST)

STOCKHOLM, SVERIGE, 29 april 2008 – C2SAT (NGM-börsen, C2ST), erhåller uppföljningorder från kund inom oljeindustrin i Mellanöstern. Ordern avser C2SATs stabiliserade antennsystem, C2SAT 1.2m Ku-serien.

Pilotantennen installerades på ett oljeprospekteringsfartyg i början av år 2007 varpå denna uppföljningsorder följer. De hittills upphandlade systemen är av modell C2SAT 1.2m Ku med kraftfulla sändare (BUCs) för bandbredder upp till 4 Mbps.

Miljön på oljeprospekteringsfartyg är extrem med kraftiga vibrationer i alla riktningar. C2SATs pilotantenn har uppvisat full funktionalitet under de mycket tuffa miljöbetingelser som råder ombord. Kunden har använt olika satellitoperatörer i verksamheten med full belåtenhet.

”Det som avgjorde till C2SATs fördel var den uppvisade pålitlighet och funktionalitet som C2SATs stabiliserade antennsystem visade upp. C2SAT har nu byggt upp ett högt förtroendekapital i regionen. Nöjda kunder är de bästa ambassadörerna för C2SAT”, säger Fredrik Hånell, VD C2SAT.

Om C2SAT

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, är världsledande inom innovativa stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit i såväl marina installationer som för rörliga landbaserade system. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Remium som likviditetsgarant (Market Maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.

För mer information om C2SAT, kontakta:

Fredrik Hånell, VD C2SAT Group

fredrik.hanell@C2SAT.se