C2SAT holding AB (publ) byter aktieslag och ISIN-kod i Euroclear Sweden AB

STOCKHOLM, SVERIGE, 20 september 2011 – (NGM Equity, C2ST). C2SAT holding AB (publ.) (”C2SAT”).

C2SAT holding AB (publ) (”C2SAT” eller ”Bolaget”) har idag ett aktieslag. I Euroclear Sweden AB heter aktieslaget serie B. För att underlätta för investerare har C2SAT beslutat att byta aktieslag så att Bolagets långnamn blir C2SAT Holding (tidigare C2SAT Holding B) och att Bolagets kortnamn blir C2ST (tidigare C2ST B). Detta innebär även att aktiernas ISIN-kod ändras till SE0004237899.

Bolaget har även ett utestående teckningsoptionsprogram där teckningsoptionerna är kontoförda hos Euroclear Sweden AB. Teckningsoptionernas kortnamn kommer att ändras till C2ST TO 3 och ISIN-koden ändras till SE0004237915.

Åtgärderna innebär inga förändringar i antalet utestående aktier eller i Bolagets aktiekapital. Aktieägare behöver inte vidta några åtgärder. Sista dag för handel med det tidigare aktieslaget är den 21 september 2011 och första dag för handel med det nya aktieslaget är den 22 september 2011. Avstämningsdag är den 26 september 2011.

C2SAT, med huvudkontor i Solna, Sverige, ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke. (www.C2SAT.com)

Fredrik Nygren, VD C2SAT

C2SAT