C2SAT INGÅR DISTRIBUTIONSAVTAL MED NEW NAVIGATION I HONG KONG

Stockholm, Sverige, 15 februari 2010 - C2SAT (NGM-börsen, C2ST), en leverantör av maritima VSAT antennsystem, tillkännager idag att man ingått ett icke exklusivt avtal för distribution, service och installation med New Navigation Co Ltd., baserat i Hong Kong.

Vi är mycket nöjda med att vara en distributör av C2SAT’s produkter. Vi tror att nya marknader och applikationer skapar nya affärsmöjligheter för leverantörer av VSAT service. C2SAT har gjort ett fantastiskt jobb med att utveckla kvalitetsantenner för VSAT och vi räknar med att vårt samarbete med C2SAT kommer att bidra till stabil tillväxt för oss”, säger Frank Huang, Direktör för New Navigation i Hong Kong.

"Vi är övertygade om att vårt samarbete med New Navigation kommer att göra våra utmärkta produkter mer synliga och lättillgängliga i regionen. C2SAT söker aktivt efter partnerskap med etablerade företag inom den maritima satellitindustrin, som New Navigation, för att utöka sitt distributions- och servicenät”, säger Norbert Hentschel, VD C2SAT Asia Pacific.

Om New Navigation

New Navigation Co. Ltd., baserat i Hong Kong, är sedan tidigare distributör för tyska Raytheon Anschutz och norska Phontech. New Navigation, som är en del av investment gruppen Via Marine från Nya Zeeland, spelar en viktig roll som leverantör av marinelektronik för varvsindustrin i Hong Kong och Kina. Företaget har genom sin starka bas av välutbildade servicetekniker och bra tillgång till reservdelar möjlighet att tillhandahålla kvalificerad och professionell service.

(www.viamarine.com)

Om C2SAT

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke. (www.C2SAT.se)

För mer information, kontakta:

Norbert Hentschel, VD C2SAT Asia Pacific (Pte.) Ltd

201B New Bridge Road, Singapore 059428