C2SAT INGÅR DISTRIBUTIONSAVTAL MED PROFEN I TURKIET

(NGM:C2ST)

Stockholm, Sverige, 03 Juni 2010 - C2SAT (NGM-börsen, C2ST), en leverantör av stabiliserade VSAT antenner för marint bruk, tillkännager idag att man ingått ett icke exklusivt avtal för distribution, service och installation med Profen Ltd., Turkiet.

"Profen är ett etablerat företag inom kommunikationsindustrin och C2SAT kommer att kunna dra nytta av deras kompetens att leverera kompletta kommunikationslösningar till maritima kunder. Avtalet stärker fram för allt C2SAT’s närvaro i de östra delarna av Medelhavet”, säger Fredrik Nygren, VD C2SAT.

Under det andra kvartalet har C2SAT levererat en (1) Ku-bandsantenn till Profen Ltd.

Om Profen

Profen LtD., etablerat 1995 och med huvudkontor i Istanbul, är ett globalt kommunikationsföretag som tillhandahåller kompletta lösningar för ”end-to-end” telekommunikation. Profen tillhandahåller bl.a. satellitterminaler och tekniska tjänster för sjöburna, luftburna och landbaserade lösningar till statliga och privata marknader runt hela världen. (www.profen.com)

Om C2SAT

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.

(www.C2SAT.com)

För mer information, kontakta:

Ulf Sundqvist, Försäljningschef C2SAT

Dalvägen 16, 169 56 Solna