C2SAT OCH TELEMAR SCANDINAVIA AB AVTALAR OM GLOBAL SERVICE

(NGM:C2ST)

C2SAT meddelar idag att C2SAT communications AB och Telemar Scandinavia AB har undertecknat ett globalt serviceavtal.

Avtalet omfattar global installation, service och underhåll av C2SATs patenterade 4-axlade stabiliserade antenn, baserad på avancerad teknologi för satellitkommunikation från fartyg och fordon i rörelse.

”Timingen är perfekt med tanke på att C2SAT utökar marknadsnärvaron till allt fler regioner i världen, säger Fredrik Hånell, VD C2SAT communications AB. Telemar Scandinavia har ett mycket gott rykte inom den marina sektorn och har varit en betydande aktör sedan bolaget bildades 2003. Det är med mycket stor glädje som jag idag kan tillkännage detta avtal som möjliggör för C2SAT att tillhandahålla ett världsomspännande support- och servicenät” fortsätter Hånell.

”Vi ser fram emot att fortsätta arbeta med C2SAT i framtiden”, säger Lars Brödje, VD Telemar Scandinavia. ”C2SAT är ett välkommet tillskott i vår serviceportfölj som öppnar nya möjligheter på marknaden för oss.”

Avtalet möjliggör för C2SAT att erbjuda skräddarsydda service- och underhållsprogram alltefter varje kunds behov av servicenivå, till största möjliga kundnytta.

C2SATs stabiliserade antennsystem är designat för maximal användar- och servicevänlighet med pålitlighet som signum. Motto: med C2SAT är du “always on – not almost always on”.

C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.

C2SAT är världsledande inom stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit i såväl marina installationer som för rörliga landbaserade system.

Telemar Scandinavia AB (www.telemar.se) ingår i Telemar Group som bildades 1947. Telemar tillhandahåller global försäljning, installation och service av system för satellitkommunikation och bredbandslösningar. Telemar Scandinavia har sitt säte i Göteborg.

För ytterligare information: info@c2sat.se