C2SAT offentliggör Årsredovisning 2011

STOCKHOLM, SVERIGE, 10 maj 2012 – (NGM MTF, C2ST). C2SAT holding AB (publ.) (”C2SAT”).

Årsredovisning för räkenskapsåret 2011 finns tillgänglig på Bolagets hemsida och i bifogad pdf-fil.

Styrelsen vill förtydliga, enligt noteringskravet, att i revisionsberättelsen för verksamhetsåret 2011 finns upplysningar av särskild betydelse.

Upplysning av särskild betydelse

”Utan att det påverkar våra uttalanden ovan vill vi fästa uppmärksamheten på beskrivningen av finansiering och likviditet som framgår av förvaltningsberättelsen i avsnitt ”framtidsutsikter” på sidan 5 i årsredovisningen. Där framgår att C2SAT är beroende av att extern finansiering kan erhållas från ägarna samt att omsättningstillgångar realiseras. Ovanstående förhållanden utgör, enligt vår bedömning, en förutsättning för att bolaget ska kunna fortsätta sin verksamhet. Finansieringen utgör även en förutsättning för att bolaget skall kunna upprätthåll de bokförda värdet på immateriella tillgångar i koncernen samt aktier i dotterbolag redovisade i moderbolaget.”

Anmärkning

”Utan att det påverkar våra uttalanden ovan har vi noterat att bolaget vid ett tillfälle betalat skatter och avgifter för sent, det har dock inte orsakat bolaget någon skada utöver dröjsmålsräntor om 720 kronor.”

Stockholm den 10 maj 2012

C2SAT holding AB (publ)

C2SAT, med huvudkontor i Solna, Sverige, ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. Sedan 2012 är AIMS AB, som framförallt utvecklar och säljer IMU:er, ett helägt dotterbolag till C2SAT holding AB (publ). Därtill har C2SAT en ägarandel om 20 % i FMC2, ett bolag fokuserat på produkter inom förnyelsebar energi. C2SAT holding AB (publ) är noterat på NGM-MTF (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.

(www.c2sat.se)

(För fullständig årsredovisning, se bifogad fil)

Fredrik Nygren, VD C2SAT

C2SAT