C2SAT utger konvertibel

STOCKHOLM, SVERIGE, 20 oktober 2011 – (NGM Equity, C2ST). C2SAT holding AB (publ.) (”C2SAT”)

I enlighet med tidigare ingånget avtal om finansiering daterad den 17 januari 2011, har Gestrike Invest AB och Hevonen Invest AB tecknat konvertibler om totalt 5 Mkr. För att säkerställa teckning har uppgörelse uppnåtts som innebär att nu tecknat konvertibellån löper över 24 månader till 10 % ränta såsom tidigare medan konverteringskursen fastslagits till 120 % av volymviktad genomsnittskurs 10 handelsdagar före teckningsdagen som var den 15 oktober 2011. Viss teckningslikvid har förskotterats.

C2SAT, med huvudkontor i Solna, Sverige, ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke. (www.c2sat.com)

För mer information, kontakta: Fredrik Nygren, VD C2SAT

C2SAT