C2SATs nyinvesteringar

STOCKHOLM, SVERIGE, 30 januari 2012 – (NGM Nordic MTF, C2ST MTF). C2SAT holding AB (publ.) (“C2ST MTF”).

• C2SATs förvärv av AIMS är nu registrerat hos bolagsverket och de nyemitterade aktierna i C2SAT har distribuerats till de tidigare aktieägarna i AIMS. Uppbyggnaden av AIMS organisation har inletts och en tillförordnad VD tillsatts, Fredrik Gisle, samt rekrytering av teknisk personal påbörjats. Den positiva trenden i orderingång som AIMS kunde notera under slutet av 2011 har fortsatt i januari.

• FMC2 Technologies Pte Ltd (”FMC2”), har i januari registrerats i Singapore, i vilket C2SAT äger 20 %. Målsättningen är att FMC2 med egna resurser skall etablera produktion och försäljning av bolagets Vind Kraft produkt samt slutföra utvecklingen av bolagets Stirling motor så att den är klar för kommersiell produktion. När dessa mål uppnåtts kommer FMC2 att söka extern finansiering för att kunna slutföra kommersialiseringen av bolagets Solar Dish produkt och Storage Unit.

FMC2 har ingått ett produktionsavtal med Fongs Advanced Technologies Pte Ltd (”FAT”) avseende produktion av Vind Kraft produkten. Produktion av denna produkt står nu klar i Singapore och FMC2 har erhållit första order.

• I enlighet med tidigare meddelande har valberedningen nu utökats i samband med att förvärvet av AIMS slutförts. De röstmässigt största ägarna har formerat en valberedning som består av Henrik von Essen (ordförande, utsedd av Hevonen Invest AB), Jan-Axel Näsman (utsedd av Gestrike Invest AB) samt Gunnar Säll (utsedd av Sällsam AB).

• C2SATs bokslutskommuniké för 2011 kommer att publiceras fredagen den 24 februari.

Om C2SAT

C2SAT, med huvudkontor i Solna, Sverige, ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM Nordic MTF (C2ST MTF) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.

(www.c2sat.com)

För mer information, kontakta:

Fredrik Nygren, VD C2SAT

C2SAT