DELÅRSRAPPORT FÖR PERIODEN 2007.01.01 – 2007.09.30

(NGM: C2ST B)

Försäljningen av antenner har påbörjats

Återföringar av reservationer har påverkat resultatet positivt

Sammandrag

Tredje kvartalet 2007

(koncernen)

Nettoomsättningen uppgick till 1,1 MSEK (3,1)

Resultatet vid periodens slut uppgick till 0,7 MSEK (-3,4)

Likvida medel uppgick till 20,1 MSEK (0,2)

Nettoresultatet per aktie uppgick till SEK 0,01 (-0,02)

De nio första månaderna 2007

(koncernen)

Nettoomsättningen uppgick till 5,2 MSEK (8,6)

Resultatet vid periodens slut uppgick till -20,3 MSEK (-12,0)

Likvida medel uppgick till 20,1 MSEK (0,2)

Nettoresultatet per aktie uppgick till -0,10 SEK (-0,08)

Allmän information

Moderbolaget C2SAT holding AB (publ) bedriver genom sina dotterbolag C2SAT communications AB och C2SAT production AB utveckling, tillverkning och försäljning av stabiliserande antennsystem för bredbandskommunikation. Härtill är C2SAT holding AB (publ) ägare i intressebolaget Advanced Inertial Measurement Systems Sweden AB (AIMS) med ett ägande om 34,6% av bolagets samtliga utestående aktier. AIMS utvecklar system för tröghets-mätning. Det kinesiska bolaget CET23-C2SAT är numera underleverantör av färdiga produkter till C2SAT. Bolaget har tidigare redovisats som ett Joint Venture. Innehavet i CET23-C2SAT har därför ombokats till en fordran på bolaget.

Moderbolagets adress är Dalvägen 16, 169 56 Stockholm

VD har ordet:

Rapporten från kvartalet styrs av att koncernen sedan halvårsskiftet dragit igång produktionen i Söderhamn och Shanghai i takt med att försäljnings- och marknadsföringsinsatserna ökat.

Bolaget har under kvartalet fortsatt att bearbeta pågående kundprojekt och nya uppslag. Affärerna präglas av långa säljcykler där varje framgång i tester och utvärderingar av produkterna och teknologin leder bolaget närmare orders.

Ett antal utvecklingsprojekt för kundanpassade produkter och nya varianter pågick under kvartalet, ett exempel på ett sådant projekt är en C-bandslösning med 2,4 meter parabol till den befintliga mekaniska riggen.

Bolaget visar god tillförsikt inför framtiden.

Händelser under 3:e kvartalet 2007

Kunder och partners från Asien och Europa har besökt kontoret i Stockholm och Söderhamn för att få demonstrationer och utbildning på antennerna.

Tester till havs har framgångsrikt genomförts tillsammans med bolagets partner i Indien.

Styrelseledamoten Tommy Sundqvist har på egen begäran avgått ur styrelsen. En inköpschef har rekryterats till fabriken i Söderhamn och en marknadschef har utsetts. Bolaget har därmed 10 anställda i Sverige.

Händelser under de nio första månaderna 2007

Bolagets verksamhet under 2007 har fokuserats på att öka insatserna inom försäljning och marknadsföring samt starta och kvalitetssäkra produktionen i Söderhamn och Kina.

Bolaget har under året tillsammans med partners deltagit i ett antal större fortfarande pågående upphandlingar. Som en del i ett heltäckande erbjudande har ett avtal om global service av antennerna ingåtts med Telemar Scandinavia AB. Bolaget har även deltagit i mässor i USA, Norge och Singapore.

I fabrikerna i Söderhamn och Kina har antenner producerats för leverans till kunder samt för utvärdering och test. Fabrikerna har färdigställts och var klara för serieproduktion efter halvårsskiftet.

Som ett led i bolagets ökade satsning på antennverksamheten såldes i april dotterbolaget C2SAT development AB. Efter ordinarie bolagsstämma i slutet på maj markerades detta ytterligare då VD för antennverksamheten i dotterbolaget C2SAT communications AB efterträdde VD för C2SAT holding AB (publ).

Under första kvartalet genomfördes en kontantemission med företräde för bolagets aktieägare. Emissionen blev övertecknad. Emissionslikviden inbetalades till bolaget under andra kvartalet och uppgick till 51,3 MSEK och utgjorde 78.879.916 B-aktier med ett kvotvärde om 0,13 kronor, varefter antalet aktier uppgår till 236.639.748. Några A-aktier finns ej utställda. Kostnaden för emissionen uppgick -6,7 MSEK. I samband med att emissionen avslutats redovisas emissionskostnaderna direkt mot eget kapital i enlighet med IAS 32, Finansiella instrument - klassificering.

Av emissionskostnaderna kostnadsfördes felaktigt under första kvartalet 2007 3,7 MSEK. Detta belopp rättades under andra kvartalet 2007 varefter hela emissionskostnaden belastade det egna kapitalet. Resultatet för första kvartalet redovisades med en förlust om -13,1 MSEK och skall ändras till en förlust om -9,4 MSEK. Motsvarande resultat för andra kvartalet redovisades med -11,6 MSEK efter återföring av 3,7 MSEK.

Vid kommande rapporttillfälle kommer en retroaktiv justering att ske av siffermaterialet.

Koncernens resultatutveckling

Tredje kvartalet 2007

Nettoomsättning uppgick till 1,1 MSEK (3,1).

Resultatet efter skatt uppgick till 0,7 MSEK (-3,4)

Rörelseresultatet uppgick till 0,7 MSEK (-3,4).

I jämförelsetalen med föregående år ingår det sålda dotterbolaget C2SAT development AB med 3,0 MSEK i nettoomsättningen och med 0,5 MSEK i resultatet efter skatt.

Resultatet har påverkats av återföring av reserverade kostnader i årsbokslutet om 1,5 MSEK samt avsättning för en tvist om optioner har återförts med 1,5 MSEK totalt 3,0 MSEK.

Övriga intäkter avser till Kina levererade tillverkningskomponenter.

Januari - september 2007

Nettoomsättning uppgick till 5,2 MSEK (8,6) Rörelseresultatet uppgick till -20,3 MSEK (-12,0).

Resultatet efter skatt uppgick till -20,3 MSEK (-12,0).

C2SAT development AB ingår i nettoomsättningen med 3,9 MSEK (8,1), i rörelseresultatet och i resultatet efter skatt med 0,8 MSEK (1,7).

Bolagets fasta kostnader avseende löner inklusive sociala kostnader och lokalhyror har under perioden uppgått till 0,7 MSEK per månad.

Finansiering och likviditet

Det totala kassaflödet från verksamheten totalt uppgick till 13,3 MSEK (-6,1) för de nio första månaderna samt till -9,0 MSEK (-0,7) för det senaste kvartalet.

Koncernens likviditet uppgick 2007.09.30 till 20,1 MSEK (0,2).

Soliditeten var 86 procent (76).

Investeringar och avyttringar

Investeringar i materiella anläggningstillgångar uppgick till 1,0 MSEK (2,0)

Avyttringen av dotterbolaget C2SAT development AB medförde en förlust, som redovisades under 2:a kvartalet 2007, om -9,6 MSEK i moderbolaget och för koncernen -3,0 MSEK

Moderbolaget

Moderbolagets intäkter uppgick under det tredje kvartalet till 1,7 MSEK (0,0) och resultatet efter skatt uppgick till 3,4 MSEK (-0,8) För årets första nio månader uppgick motsvarande tal till 6,5 MSEK (0,1) respektive -3,5 MSEK (-3,1). Intäkterna avser på dotterbolagen internfakturerade kostnader.

Framtidsutsikter inklusive väsentliga risker och osäkerhetsfaktorer

Bolaget är exponerat för en valutarisk i USD i samband med de offerter som ligger ute där i vissa fall prisuppgifter anges under flera år. Bolaget har en kontinuerlig dialog med banken för att övervaka och minimera exponeringen. Inköp av komponenter till produktionen i Söderhamn sker generellt i SEK.

I samband med att produktionen inletts har Bolaget ett antal produkter i arbete som förbereds för framtida leverans till kunder. Bolaget har därmed bundit kapital i lager och i det fall produkterna inte levereras föreligger det en kassaflödesrisk.

Transaktioner med närstående

Med moderbolagets förre verkställande direktörs bolag har träffats en överenskommelse om ersättning med 0,4 MSEK.

Ovan nämnda återföring av en reservering om 1,5 MSEK avser avgångsvederlag till tidigare verkställande direktören i dotterbolaget C2SAT communications AB och tillika styrelseledamoten i moderbolaget. Överenskommelse har nåtts där ledamoten avstår ersättning.

Det hyresförhållande som förevarit mellan fastighetsbolag närstående till tidigare verkställande direktören i dotterbolaget C2SAT communications AB och tillika styrelseledamoten i moderbolaget avseende lokaler i Sollentuna har upphört.

Tvister

Skatteverkets beslut avseende nekad avdragsrätt för ingående mervärdesskatt är för närvarande under prövning av förvaltningsdomstol.

Tvisten med investmentbolaget Hoorn & Co AB avseende optionsrätter för teckning av aktier i C2SAT holding AB torde enligt styrelsens bedömning inte kunna föranleda några ytterligare ekonomiska konsekvenser för bolaget.

Det är för närvarande oklart om fastighetsbolaget närstående till tidigare verkställande direktören i dotterbolaget C2SAT communications AB och tillika styrelseledamoten i moderbolaget avser att rikta anspråk om ersättning för tiden efter hyresförhållandets upphörande och till och med utgången av 2010. Det sammanlagda begärda ersättningsbeloppet skulle nominellt kunna uppgå till cirka 1,6 MSEK. Då styrelsen bedömer att den juridiska situationen är sådan att fastighetsbolaget saknar laglig grund för sådant anspråk har reservation ej gjorts.

Händelser efter balansdagen

Bolaget har fr o m 2007.10.01 bytt adress till Dalvägen 16 i Solna. Orsak till flytten är att de lokaler som bolaget nyttjade i Sollentuna bedömdes som alltför stora och ej ändamålsenliga för verksamheten och kontorets nuvarande sju anställda.

Hyresförhållandet avseende lokalen i Sollentuna avsåg en lokal på 536 kvadratmeter kontorsyta och sex parkeringsplatser. Kontoret hade vid hyresförhållandets inledande fyra heltidsanställda (inklusive VD). Bolagets nuvarande kontorslokaler i Solna är på 194 kvadratmeter.

Flytten till det nya kontoret i Solna innebär en årlig besparing för bolaget om cirka 0,5 MSEK.

Under oktober offentliggjorde bolaget ett samarbete med Trac Id Systems AS, ett norskt bolag med Statoil som huvudägare som gör installationer av kommunikationslösningar primärt för off-shoreindustrin. Samarbetet innefattar marknadsföring och försäljning av en variant av den nuvarande produkten som möjliggör direktkommunikation mellan två antenner via Radio-Länk.

Redovisningsprinciper

C2SAT holding AB (publ) upprättar koncernredovisningen i enlighet med IFRS sådana de antagits av EU. Detta är samma principer som tillämpats i årsredovisningen för 2006. Koncernen följer förutom nämnda IFRS-regler även redovisningsrådets rekommendationer RR 30 (kompletterande redovisningsregler för koncernen) och RR 31 (Delårsrapportering för koncerner) samt tillämpliga akutgruppsuttalanden.

Ändrade redovisningsprinciper:

CET23-C2SAT redovisas ej längre som ett Joint venture utan som en underleverantör.

Leveranser till CET23-C2SAT redovisas som övriga intäkter och övriga fordringar.

Delårsrapport är upprättad i överensstämmelse med IAS 34, Interim Financial Reporting.

Granskningsrapport

Denna rapport har inte varit föremål för revisionsgranskning.

Intygande

Styrelsen och verkställande direktören försäkrar att delårsrapporten ger en rättvisande översikt av företagets och koncernens verksamhet, ställning och resultat samt beskriver väsentliga risker och osäkerhetsfaktorer som företaget och de företag som ingår i koncernen står inför.

Stockholm den 15 november 2007

Nils Eriksson Peter Lindh Sven-Olof Nehrer

Tomas Mikaelsson Arild Frånberg

Fredrik Hånell