ExeoTech har genomfört en riktad emission om totalt cirka 6,6 MSEK

KALMAR, SVERIGE, 2 juni 2016 – (NGM MTF, ETIN). ExeoTech Invest AB (publ).

ExeoTech Invest AB (”ExeoTech”) har genomfört en riktad emission om total 39,3 miljoner aktier som tillför ExeoTech cirka 6,6 MSEK. Emissionskursen är 0,168 kr per aktie, vilket motsvarar 90 % av 15 dagars volymviktade genomsnittlig aktiekurs till och med tisdag den 31 maj 2016. Antalet aktier uppgår efter emissionen till 458 985 664.

Emissionen har genomförts för att ytterligare stärka balansräkningen och samtidigt säkerställa likviditeten men framförallt för att skapa en beredskap för att på kort varsel kunna genomföra förvärv. Detta då vi befinner oss i slutfasen av att utvärdera ett antal förvärvsobjekt som komplettera befintlig verksamhet inom affärsområdena ExeoTech Food Ventures, och Oak Event.

I en kommentar säger ExeoTechs verkställande direktör Jesper Birgemo ”Vi kommer med detta att ha en balansräkning och nyckeltal som inte skäms för sig med en soliditet på över 50 % i koncernen och närmare 80 % i moderbolaget samt en likviditet som i kombination med vårt finansieringsavtal med GEM ger oss en likviditet som mer än väl säkerställer vårt behov.”

Om ExeoTech Invest

ExeoTech Invest AB (publ), (”ExeoTech”) 556536-0954, affärsidé är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik och med tonvikt på livsmedel.

ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN)

För mer information kontakta:

Fredrik Nygren, Styrelseordförande, fredrik.nygren@exeotech.se

Jesper Birgemo, VD/CEO, jesper.birgemo@exeotech.se

ExeoTech Invest AB (publ)