• ExeoTech Invest/

ExeoTechs dotterbolag Advanced Stabilized Technologies Group AB (publ) offentliggör godkänt prospekt och kurspåverkande information med anledning av den kommande emissionen

STOCKHOLM, SVERIGE, 27 januari 2014 – (NGM MTF, ETIN). ExeoTech Invest AB (publ).

Finansinspektionen har idag meddelat att det prospekt som ExeoTech Invest AB (publ) (”ExeoTech”) dotterbolag, Advanced Stabilized Technologies Group AB (publ) (”ASTG” eller ”Bolaget”), lämnat in i samband med emissionen med företrädesrätt till ExeoTechs aktieägare är godkänt. Nedan finns information som kan vara kurspåverkande och som återfinns i prospektet.

Med en stark försäljningstillväxt, där redan ingångna utvecklingsprojekt är bas, räknar ASTG med att inom tre år uppnå en årsförsäljning om minst 100 MSEK med en vinstmarginal om 6 % samt positivt kassaflöde. Från denna nivå är målet att därefter kunna uppvisa en årlig försäljningstillväxt om minst 30 % och en vinstmarginal om 10 %.

Målet med en försäljning om 100 MSEK baseras på ingångna utvecklingsprojekt samt förväntad kommersiell försäljning. Marginalen är framräknad på den fasta kostnadsmassa Bolaget har och den bruttomarginal som Bolaget räknar med att uppnå. Först efter 100 MSEK fås en riktig multipelexpansion genom att Bolaget i begränsad omfattning behöver öka de fasta kostnaderna.

I prospektet, som finns tillgängligt på nedanstående länk, samt på ASTGs hemsida, finns en uppdaterad proformaredovisning som återfinns på sidorna 44 – 47. Årsredovisning 2013 för ASTG finns på Bolagets hemsida.

Prospektet finns tillgängligt på Mangolds hemsida:

samt på ASTGs hemsida:

www.astg.se

Ansökan om handel till NGM Nordic MTF

Bolaget har ansökt om listning av dess aktier på NGM Nordic MTF efter företrädesemissionen. Handel med specialrätt kommer att ske från och med den 29 januari 2014 till och med den 11 februari 2014. Den betalda tecknade aktien kommer att börja handlas den 29 januari 2014 under förutsättning att Advanced Stabilized Technologies Group AB har godkänts för listning av Nordic Growth Market. Separat meddelandeserie om beslut kring listning kommer att meddelas senast före första handelsdag.

Finansiell och legala rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare i transaktionen och Advokatfirman Glimstedt Jönköping AB är legal rådgivare i transaktionen.

Om ExeoTech Invest AB

I ExeoTech ingår de helägda dotterbolagen C2SAT communications AB, C2SAT Asia Pacific (Pte.) Ltd, AIMS AB samt FMC Renewable Technologies AB. Därtill har ExeoTech Invest en ägarandel om 26,75 % i MRT Wind GmbH, ett bolag fokuserat på minivindkraftverk verksamt framförallt i Europa.

C2SAT communications AB utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner för framförallt marina installationer. C2SAT Asia Pacific ansvarar för försäljningen, att bygga upp, koordinera och stödja nätverk av distributörer och service- och installationspartners i Sydostasien, baserat på lokal produktion i Singapore. AIMS AB utvecklar och säljer IMU:er. FMC Renewable Technologies AB, har exklusiva rättigheter till att distribuera, sälja och tillverka produkten minivindkraftverket WG 100 och dess efterföljare, på följande geografiska marknader; Sydostasien, Sydkorea, Japan, Kina, Taiwan, Australien och Nya Zeeland.

Bolagets säte är i Stockholm. ExeoTech Invest AB (publ) är noterat på NGM-MTF (ETIN) med Mangold som likviditetsgarant (market maker).

Fredrik Nygren, Styrelseordförande

Fredrik Gisle, VD/CEO