• ExeoTech Invest/

ExeoTechs intressebolag Facile & Co AB (”Facile”) lanserar idag en ny ljus rom, Noble Selected ljus rom, på samtliga 433 Systembolagsbutiker. Faciles största lansering någonsin.

KALMAR, SVERIGE, 1 juni 2016 – (NGM MTF, ETIN). ExeoTech Invest AB (publ).

I slutet av 2015 vann Facile, som sedan april är intressebolag till ExeoTech med en ägarandel om cirka 26 %, Systembolagets förfrågan och blindtest på en ny ljus rom. Som ett resultat av detta lanseras nya Noble Selected ljus rom, Noble Selected ljus rom, 70 cl, 37,5 %, pris 239 kr, artikel nr 707-01, på hyllan i samtliga ca 435 butiker idag den 1 juni 2016. Detta är Faciles största lansering i Sverige någonsin.

Facile är leverantör till Systembolaget och Faciles produkter distribueras i Sverige även av Menigo, Vin & Spritlagret, Svensk Cater och Mårdskog & Lindkvist. I Sydostasien, Kina och Mellan Östern distribueras Faciles produkter av ExeoTech som även har de exklusiva rättigheterna att tillverka, marknadsföra och sälja Seriously Vodka i Sydostasien, Kina och Mellan Östern och då framförallt med fokus på Vietnam, en av de snabbast växande vodkamarknaderna i världen. Facile har utvecklat och äger varumärkena Seriously vodka, Imagin gin, Noble Selected rom, Facile punsch, Trosa punsch och Ostindia 1733 arrak.

I en kommentar säger ExeoTechs VD Jesper Birgemo ”Detta är en stor händelse och viktig lansering för Facile i Sverige men vi får heller inte glömma bort den potential vi ser för den nya Noble Selected ljusa rommen i de marknader där vi kommer hantera distributionen, d v s Sydostasien, Kina och Mellan Östern.”

Besök gärna Faciles hemsida: www.facile.se

Om ExeoTech Invest

ExeoTech Invest AB (publ), (”ExeoTech”) 556536-0954, affärsidé är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik och med tonvikt på livsmedel.

ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN)

För mer information kontakta:

Jesper Birgemo, VD/CEO, jesper.birgemo@exeotech.se

ExeoTech Invest AB (publ)

Hans-Eric Waborg, VD/CEO, hewaborg@facile.se

Facile & Co AB (publ)