Fulltecknad kvittningsemission om 8,5 MSEK

STOCKHOLM, SVERIGE, 12 augusti 2015 – (NGM MTF, ETIN). ExeoTech Invest AB (publ).

Vid årsstämman den 30 juli fattades beslut om nyemission av aktier om högst 56 675 000 med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Rätt att teckna aktier tillkom bolagets fordringsägare för att därigenom tillgodose bolagets behov av att omedelbart stärka sin balansräkning. Aktierna emitteras till en kurs av 0,15 kr per aktie. Emissionen har nu fulltecknats och bolaget reducerar därmed sina skulder med cirka 8,5 MSEK och tillförs samtidigt cirka 8,5 MSEK i nytt eget kapital. Fordringsägare om totalt cirka 9,7 MSEK hade anmält sitt intresse för att kvitta sina fordringar mot aktier.

Antal utgivna aktier före emissionen var 20 894 848. Efter emissionen finns 77 569 848 aktier. ExeoTechs aktiekapital ökar från 500 000 kronor till 1 856 195,55 kronor.

Om ExeoTech Invest

ExeoTech Invest AB (publ), (”ExeoTech”) 556536-0954, affärsidé är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik och med tonvikt på livsmedel.

ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN)

För mer information kontakta:

Fredrik Nygren, Styreleordförande, fredrik.nygren@exeotech.se

Henrik von Essen, VD/CEO, henrik.vonessen@exeotech.se

ExeoTech Invest AB (publ)

Tel +46703420551