Handelsbolaget som hanterar kompletterande produkter till LPES egna sortiment är nu bildat

STOCKHOLM, SVERIGE, 28 augusti 2015 – (NGM MTF, ETIN). ExeoTech Invest AB (publ)

The LPES Trading Company Pte Ltd, Singapore, ett bolag som kommer att hantera produkter från Vietnam, Kambodja och Laos, som uppfyller La Petite Epicerie de Saigon Ltd, Vietnam, (”LPES”) (www.lpesaigon.com) krav på hög kvalitet, naturliga ingredienser och spårbarhet är nu bildat. Bolaget kommer att arbeta med produkter som kompletterar LPES egna sortiment, såsom te, kaffe, torkad frukt, choklad mm. Dessa produkter kommer således att kunna säljas under LPES eget varumärke. Bolaget räknar med att inom kort kunna lansera de första produkterna.

ExeoTech äger 60 % i The LPES Trading Company Pte Ltd, Singapore, medan resterande 40 % ägs av ledningarna för bolagen i Vietnam, som ägs av La Petite Epicerie International Pte Ltd, Singapore, i vilket ExeoTech äger 10 % och Sverige, LPE Saigon AB (www.lpes.se), i vilket ExeoTech äger 60 %.

I en kommentar säger ExeoTechs avgående VD Henrik von Essen ”Med detta är nu den slutliga strukturen på plats för denna satsning och med det produktutbud som LPES bolagen kommer att kunna erbjuda finns nu förutsättningar för en snabb och lönsam tillväxt”.

Om ExeoTech Invest

ExeoTech Invest AB (publ), (”ExeoTech”) 556536-0954, affärsidé är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik och med tonvikt på livsmedel.

ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN).

För mer information kontakta:

Fredrik Nygren, Styrelseordförande, fredrik.nygren@exeotech.se

Henrik von Essen, VD/CEO, henrik.vonessen@exeotech.se

ExeoTech Invest AB (publ)

Tel +46703420551