Hel- och halvårsrapportering

STOCKHOLM, SVERIGE, 25 november 2014 – (NGM MTF, ETIN). ExeoTech Invest AB (publ).

Styrelsen i ExeoTech Invest AB (publ) (”ExeoTech”) har med anledning av att ExeoTech fortsatt har en begränsad verksamhet idag beslutat att tillsvidare endast publicera hel- och halvårsrapporter. Detta innebär således att nästa rapporttillfälle är fredagen den 27 februari 2015 då ExeoTech publicerar bokslutskommuniké för 2014.

ExeoTech har idag, även om nya investeringar utvärderas löpande, inte företagit några nya investeringar. Därför är utvecklingen för Advanced Stabilized Technologies Group AB (publ) (”ASTG”) av avgörande betydelse för utvecklingen av ExeoTech då aktieinnehavet i ASTG utgör ExeoTechs absolut största tillgång. ExeoTech har begränsade löpande kostnader och likviditetsbehov, ett behov som framförallt hanteras inom ramen för utökad upplåning och avyttring av aktier i ASTG.

Styrelsen vill samtidigt understryka att det fortsatt är styrelsens målsättning att inom en inte för avlägsen framtid komplettera den befintliga investeringen i ASTG med ytterligare två till tre hel- eller delägda verksamheter. Därtill skall i möjligaste mån Bolagets samlade förlustavdrag om cirka 100 MSEK kunna utnyttjas.

Allmän information

ExeoTech Invest ABs (publ), (”ExeoTech”) 556536-0954, affärsidé är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik. Konkurrenskraftig avkastning uppnås genom att ExeoTech såsom aktiv ägare tillför kunskap och resurser som möjliggör en snabbare och säkrare värdeskapande utveckling. Med konkurrenskraftig avkastning avses en genomsnittlig absolut totalavkastning, d v s tillväxt i substansvärde med hänsyn till utdelningar, om minst 10 % per år, över en konjunkturcykel. ExeoTech skall dela ut minst 50 % av uppnådd avkastning i samband med avyttringar.

ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN) med Mangold som likviditetsgarant (market maker).

Fredrik Nygren, Styrelseordförande, fredrik.nygren@exeotech.se

Henrik von Essen, VD/CEO, henrik.vonessen@exeotech.se