• ExeoTech Invest/

Juni var en försäljningsframgång för Noble Selected ljus rom, som lanserades av ExeoTechs intressebolag Facile & Co AB (”Facile”) den 1 juni.

KALMAR, SVERIGE, 5 juli 2016 – (NGM MTF, ETIN). Exeotech Invest AB (publ).

Den 1 juni lanserade Facile, intressebolag till ExeoTech med 26-% ägarandel, nya Noble Selected ljus rom, Noble Selected ljus rom, 70 cl, 37,5 %, pris 239 kr, artikel nr 707-01, i samtliga Systembolagsbutiker, Faciles enskilt största lansering någonsin. Nu när Juni summeras kan det konstateras att juni varit en stor framgång för Nobel Selected ljus rom. Närmare 4 400 flaskor har sålts vilket placerar Noble Selected ljus rom som den fjärde mest sålda ljusa rom på Systembolaget i juni och då endast passerad av kända och sedan länge etablerade märken såsom Bacardi, Havana Club och Barracuda Rum.

Nu i juli lanseras Noble Selected ljus rom hos grossister och finns redan nu att beställa hos Menigo med artikelnummer 721323.

Facile är leverantör till Systembolaget och Faciles produkter distribueras i Sverige även av Menigo, Vin & Spritlagret, Svensk Cater och Mårdskog & Lindkvist. I Sydostasien, Kina och Mellan Östern distribueras Faciles produkter av ExeoTech som även har de exklusiva rättigheterna att tillverka, marknadsföra och sälja Seriously Vodka i Sydostasien, Kina och Mellan Östern och då framförallt med fokus på Vietnam, en av de snabbast växande vodkamarknaderna i världen. Facile har utvecklat och äger varumärken Seriously vodka, Imagin gin, Noble Selected rom, Facile punsch, Trosa punsch och Ostindia 1733 arrak.

I en kommentar säger ExeoTechs VD Jesper Birgemo ”En otrolig framgång och det är bara att lyfta på hatten och gratulera Facile. Nu är det viktigt att Facile kan upprätthålla och helst stärka den försäljningsframgång som uppnåddes i juni och med denna starka försäljning i ryggen även göra en synbar inbrytning hos grossister, men även bredda försäljningen med bl.a. tax-free, då i första hand i Sverige, men även etablera Noble Selected ljus rom på geografiskt närliggande marknader såsom Danmark och Norra Tyskland.”

Besök gärna Faciles hemsida: www.facile.se

Om ExeoTech Invest

ExeoTech Invest AB (publ), (”ExeoTech”) 556536-0954, affärsidé är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik och med tonvikt på livsmedel.

ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN)

För mer information kontakta:

Jesper Birgemo, VD/CEO, jesper.birgemo@exeotech.se

ExeoTech Invest AB (publ)

Hans-Eric Waborg, VD/CEO, hewaborg@facile.se

Facile & Co AB (publ)