KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA I C2SAT HOLDING AB (PUBL)

(NGM:C2ST)

STOCKHOLM, SVERIGE, 7 maj 2009 – (NGM-börsen, C2ST).

Årsstämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget och koncernen för räkenskapsåret 1 januari 2008 – 31 december 2008.

Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag till resultatdisposition att ansamlad förlust om cirka 33 MSEK täcks genom minskning av reservfonden och att ingen utdelning skulle utgå för verksamhetsåret 2008.

Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2008.

Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Jan Alvén, Carl-Otto Dahlberg, Göte Emtander, Arild Frånberg, Suzan Kalleberg samt nyval av Jan Axel Näsman.

Jan Axel Näsman har varit verksam som VD i Länsförsäkringar Gävleborg i 17 år. De senaste sju åren är Jan Axel verksam som ordförande i Gästrike Invest AB där han tillika är delägare. Jan Axel har därutöver lång erfarenhet av styrelseuppdrag från ett trettiotal bolag.

Tomas Mikaelsson meddelade att han inte längre har möjlighet att stå till styrelsens förfogande och begärde därmed sitt utträde.

Göte Emtander utsågs till styrelsens ordförande.

Stämman fastställde styrelsens arvode för kommande period till ett sammanlagt belopp om 570 000 kr till att fördelas med 170 000 kr till styrelseordföranden (oförändrat) och 80 000 kronor till vardera styrelseledamot som inte är anställd i koncernen (oförändrat). Inget arvode skall utgå för utskottsarbete.

Till revisor för tiden intill slutet av årsstämman år 2013 valdes det registrerade revisionsbolaget PricewaterhouseCoopers AB med den auktoriserade revisorn Sten Håkansson som huvudansvarig tillvidare.

Revisionsarvode beslutades utgå enligt löpande räkning.

Årsstämman beslutade att en valberedning skall utses enligt föreslagen procedurmodell.

Stämman antog styrelsens förslag till riktlinjer för lön och annan ersättning till bolagsledningen

Årsstämman beslutade om ändring av bolagsordningens bestämmelser för kallelse till bolagsstämma så att kallelse skall ske genom annonsering i Post- och Inrikes Tidningar samt på bolagets webbplats, samt att information om att kallelse skett skall annonseras i Svenska Dagbladet. Ändringen är villkorad av att aktiebolagslagens bestämmelser om sättet för kallelse till bolagsstämma ändras. Årsstämman beslutade vidare att tidpunkten för anmälan till bolagsstämma utgår.

Stämman godkände styrelsens beslut per den 2 april 2009 om en konvertibelemission riktad till aktieägaren Gästrike Invest AB. Motivet är att säkerställa bolagets fortsatta finansiering. Beslutet innebär att bolaget skall emittera en (1) konvertibel om nominellt SEK 14 000 000. Teckningskursen motsvarar 100 procent av konvertibelns nominella belopp. Betalning erläggs genom kvittning av Gästrikes fordran på bolaget i anledning av lämnade lån. Konverteringskursen för envar ny aktie uppgår till SEK 0,50 och har såsom marknadsmässig bestämts med hänsyn till bolagets kortsiktiga kapitaliseringsbehov och omständigheterna i övrigt. Konvertibeln förfaller till betalning den 30 september 2009, i den mån konvertering dessförinnan inte ägt rum. Konvertibelinnehavaren är berättigad att påkalla förtida betalning av hela konvertibelfordran om i bolaget utestående teckningsoptioner utnyttjas för teckning av nya aktier i sådan omfattning att bolaget därigenom tillförs en sammanlagd teckningslikvid om lägst MSEK 40. För det fall utnyttjande av teckningsoptioner inte sker i nämnda omfattning, har bolaget rätt att på konvertibelns förfallodag påkalla konvertering av hela konvertibelfordran. Konvertibeln skall löpa med en årlig ränta om fem (5) procent. Aktiekapitalet i bolaget kan genom konvertering ökas med ett belopp motsvarande högst SEK 3 640 000.

För ytterligare information:

Fredrik Nygren, VD C2SAT holding AB (publ) och dess dotterbolag

Telefon: 08-748 01 40 eller fredrik.nygren@C2SAT.se

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer innovativa stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit i såväl marina installationer som för rörliga landbaserade system. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST)

med Mangold som likviditetsgarant (Market Maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.