KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA I C2SAT HOLDING AB (PUBL)

(NGM:C2ST)

Stockholm, Sverige, 3 april 2008

Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Arild Frånberg och Tomas Mikaelsson samt nyval av Jan Alvén, Carl-Otto Dahlberg, Göte Emtander (ordförande) samt Suzan Alm Kalleberg.

Göte Emtander, ordförande, har en lång internationell erfarenhet av att bygga affärsverksamheter och entreprenörskap, bland annat som verkställande direktör inom ABB gruppens olika bolag i Sverige, Österrike, Tyskland, Frankrike, Holland och England. Har stor erfarenhet av marknadsföring i Asien, speciellt Kina, Japan, Malaysia och Korea, som han besöker regelbundet. Göte är idag verksam inom Gadelius K K Tokyo som divisionschef. Göte har även varit styrelseordförande i ABB Kent AB och SEBA Dynatronic AB och har idag bland annat styrelseuppdrag för Gadelius Europe AB.

Jan Alvén, ledamot, har teknisk bakgrund, är entreprenör och grundare av ett antal egna industriföretag i Sverige samt även mångårig erfarenhet i ledande befattningar inom hydraulik, teknik-, och processutveckling inom svenska industriföretag. Jan har varit verksam som teknisk direktör i Dacke PCM (Hexagon Automation AB). För närvarande styrelseledamot i Morphic Technology AB, Dacke PMC Qingdao i Kina, PMC Technology AS i Danmark och Industrihydraulik AB. Vistas idag regelbundet i Kina.

Carl-Otto Dahlberg, ledamot, har varit verksam hos Kockums skeppsvarv, ingick i Kihlbergs gruppens rederi som skeppsbyggare och skeppstrading. Carl-Otto har även varit verksam som Managing Director för Stena RoRo AB i 16 år. Idag delägare i Imperial Shipping Ltd, ägare av RoRo och andra fraktflottor som chartras ut till Finnlines, Transfennicia, Stora Enso, Crowley och Wallenius Wilhelmsen Lines. För närvarande ägare av Carlship AB och styrelseordförande i SAI, Institute of Shipping Analyses och styrelseledamot i Gothenburg Chartering.

Suzan Alm Kalleberg, ledamot, har utbildats i internationell marknadsföring på Georgetown University i USA och har 17 års erfarenhet från IT branschen varav de 13 senaste åren på Microsoft. Har lång erfarenhet av försäljning och marknadsföring i många olika positioner bland annat som ansvarig för Microsoft återförsäljarorganisation och övriga partnerskap. Erfarenhet från internationella och globala företag samt företag i förändring och med fokus på affärsutveckling och tillväxt. Ingått i Microsofts ledningsgrupp under många år. Styrelseledamot i Jobs & Society, aktiv i Founders Alliance samt deltagit i Post och Telestyrelsens nationella satsning för framtidens ledare i IT branschen.

Stämman fastställde styrelsens ersättning för 2008 till 570’kr, varav 170’kr tillfaller styrelseordföranden och 80’kr tillfaller varje styrelseledamot.

Stämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget och koncernen samt beslöt överföra årets förlust i ny räkning.

Vidare antog stämman en ny bolagsordning samt antog bildandet av en valberedning.

Styrelsen och verkställande direktör beviljades ansvarsfrihet.

Utöver valet av styrelse och styrelsearvoden var samtliga beslut som fattades på stämman i överensstämmelse med tidigare offentliggjorda förslag.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Hånell, VD, 08-748 01 40.