KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA I C2SAT HOLDING AB DEN 5 MAJ 2011

STOCKHOLM, SVERIGE, 5 maj 2011 – (NGM-börsen, C2ST)

Fastställande av balans- och resultaträkning

Årsstämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för verksamhetsåret 2010.

Utdelning

Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att ingen utdelning utgår för räkenskapsåret 2010.

Styrelse

Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2010.

I enlighet med valberedningens förslag omvaldes ordinarie styrelseledamöterna Jan Alvén, Carl-Otto Dahlberg, Jan-Axel Näsman, Olof Stjernberg och Sigrun Hjelmquist. Sigrun Hjelmquist omvaldes till styrelseordförande. En presentation av de valda styrelseledamöterna finns tillgänglig på bolagets webbplats, www.C2SAT.se.

Arvode till styrelse och revisor

Årsstämman fastställde valberedningens förslag att styrelsearvode ska utgå med ett sammanlagt belopp om 570 000 kronor, varav 210 000 kronor till styrelsens ordförande och 90 000 kronor till envar övriga styrelseledamöter. Utskottsarbete ska inte vara arvoderat och arvode till revisorerna ska utgå enligt löpande räkning.

Valberedning

Årsstämman godkände styrelsens förslag till beslut om principer för utseende av valberedning.

Riktlinjer för ersättning till bolagsledningen

Årsstämman fastställde det av styrelsen framlagda förslaget till beslut om principer för ersättning till bolagsledningen.

Bolagsordningsändring

Årsstämman godkände styrelsens förslag om ändring av gränserna för det tillåtna aktiekapitalet och antalet aktier i bolagsordningen (§§ 4 och 5).

Minskning av aktiekapitalet

Årsstämman godkände styrelsens förslag till beslut om minskning av aktiekapitalet med 68 529 788 kronor 80 öre utan indragning av aktier, för avsättning till fritt eget kapital, så att aktiekapitalet efter minskningen uppgår till 12 459 961 kronor 60 öre.

Sammanläggning av aktier

Årsstämman fastställde styrelsens förslag till beslut om sammanläggning av aktier så att varje hundratal (100) befintliga aktier läggs samman till en (1) ny aktie, i syfte att skapa ett ändamålsenligt antal aktier i bolaget. Styrelsen bemyndigades fastställa avstämningsdag för sammanläggningen.

Incitamentsprogram

Årsstämman godkände styrelsens förslag till beslut om riktad emission av teckningsoptioner till bolagets helägda dotterbolag C2SAT communications AB med syftet att dessa teckningsoptioner sedermera ska kunna överlåtas till personer i bolagets ledning, andra nyckelpersoner och konsulter, och därutöver övriga anställda.

Styrelsen vill möjliggöra och skapa förutsättningar för att bolagets ledning och anställda ska ha ett långsiktigt intresse av en god värdeutveckling på aktien i bolaget samt även stärka förutsättningarna för bolaget att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare.

Bemyndigande

Årsstämman fastställde styrelsens förslag till beslut om bemyndigande för styrelsen att under tiden fram till nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan företrädesrätt för aktieägarna besluta om nyemission av aktier, emission av teckningsoptioner och/eller konvertibler.

Fullständiga förslag avseende årsstämmans beslut enligt ovan finns tillgängliga på bolagets webbplats, www.C2SAT.se.