La Petite Epicerie de Saigon Ltd erhåller sin hittills största enskilda order

STOCKHOLM, SVERIGE, 7 september 2015 – (NGM MTF, ETIN). ExeoTech Invest AB (publ).

La Petite Epicerie de Saigon Ltd, Vietnam, (”LPES”) (www.lpesaigon.com), i vilket ExeoTech äger 10 % har ingått avtal om att leverera sylt till det anrika hotellet Metropole Hanoi i Vietnam. Avtalet löper initialt över två år och omfattar cirka fem ton sylt om året till ett uppskattat värde om cirka 0,3 MSEK per år.

Det svenska bolaget, LPE Saigon AB (www.lpes.se), i vilket ExeoTech är huvudägare, med ansvar för distributionen av LPES produkter i norra Europa planerar, såsom meddelat tidigare, att lansera LPES produkter i Sverige mot slutet av september.

Om ExeoTech Invest

ExeoTech Invest AB (publ), (”ExeoTech”) 556536-0954, affärsidé är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik och med tonvikt på livsmedel.

ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN).

För mer information kontakta:

Fredrik Nygren, Styrelseordförande, fredrik.nygren@exeotech.se

Henrik von Essen, VD/CEO, henrik.vonessen@exeotech.se

ExeoTech Invest AB (publ)

Tel +46703420551