Lansering av La Petite Epicerie Saigons exotiska sylt i Sverige

Denna vecka påbörjar ExeoTechs dotterbolag LPE Saigon AB (60 %) att lansera La Petite Epicerie Saigons exotiska sylter på den svenska marknaden. La Petite Epicerie Saigon Ltd, i vilket ExeoTech äger 10 %, grundades för drygt två år sedan av tre franska matfantaster som ville fånga Vietnams unika smaker i olika ätbara produkter, alla med en fransk touch. De tre grundarna bor och verkar i den södra delen av Vietnam, känt för sitt tropiska klimat och dess rika överflöd av frukter, bär och kryddor. Idag tillverkas all sylt i La Petite Epicerie Saigons fabrik strax utanför Saigon.

La Petite Epicerie Saigons verksamhet bygger på att producera högkvalitativa livsmedelsprodukter som tillvaratar regionens unika smaker förenat med högsta livsmedelssäkerhet och spårbarhet i enlighet med HAACP standard (Certifierad av Bureau Veritas in 2015).  La Petite Epicerie Saigon har idag 15 anställda och omsatte cirka 0,4 MSEK under 2014 och har som målsättning att uppnå en omsättning om minst 2,5 MSEK under innevarande år.

I en kommentar säger Christina Perski, VD för LPE Saigon AB ”La Petite Epicerie Saigon hamnade på vårt köksbord här i Sverige en mörk vinterkväll tack vare min matintresserade bror som hade hittat sylten i Saigon. Vi hade aldrig smakat något liknande, spännande smakkombinationer mellan frukt och kryddor såsom mango & ingefära, guava & citrongräs och passionsfrukt & kardemumma. Hela familjen älskade det och vi bad honom att ta med mer sylt nästa gång han besökte Vietnam (vilket som tur var inte dröjde länge). Alla i vår familj fick olika favoritsmaker, jag kan t ex inte få nog av guava & citrongräs och mango & ingefära tar slut så fort vi hinner öppna den. Nu ett drygt år senare är vi stolta att kunna erbjuda La Petite Epicerie Saigon här i Sverige och vi hoppas att även du kommer att hitta din favorit.

Jag önskar Er all varmt välkomna att besöka vår webbshop på www.lpes.se

Om ExeoTech Invest

ExeoTech Invest AB (publ), (”ExeoTech”) 556536-0954, affärsidé är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik och med tonvikt på livsmedel.

ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN)

För mer information kontakta:

Fredrik Nygren, Styreleordförande, fredrik.nygren@exeotech.se

Jesper Birgemo, VD/CEO, jesper.birgemo@exeotech.se

ExeoTech Invest AB (publ)