Påminnelse om tidsplan i emissionen i ExeoTechs dotterbolag Advanced Stabilized Technologies Group AB (publ)

STOCKHOLM, SVERIGE, 21 januari 2014 – (NGM MTF, ETIN). ExeoTech Invest AB (publ).

Nyheten om emissionen i ExeoTech Invest AB:s (publ) (”ExeoTech”) dotterbolag Advanced Stabilized Technologies Group AB (publ) (”ASTG”) har väckt stort intresse. Eftersom de nödvändiga förberedelserna nu till stor del är klara följer här en sammanfattning med aktuella datum för emissionen. För fullständiga villkor hänvisas till det prospekt som beräknas offentliggöras i veckan.

Viktiga datum

• 15 januari 2014: Extra bolagsstämma i ASTG hölls, var det beslutades att genomföra en nyemission av aktier där aktieägarna i ExeoTech har företrädesrätt att teckna nya aktier.
  • 16 januari 2014: Extra bolagsstämma i ExeoTech hölls, var det beslutades att godkänna beslutet i ASTG.
  • 21 januari 2014: Sista dag för handel med aktier i ExeoTech inklusive rätt att deltaga i emissionen. Specialrätter tilldelas aktieägare baserat på innehavet efter marknadens stängning.
  • 22 januari 2014: Första dag för handel med aktier i ExeoTech exklusive rätt att delta i emissionen. Under förutsättning att emissionen av aktier i ASTG fulltecknas kommer ExeoTech att äga 33 procent av ASTG och i det fall även de medföljande teckningsoptionerna fulltecknas kommer ExeoTech att äga 20 % av ASTG. Därutöver äger ExeoTech fortfarande 100 % av det vilande bolaget C2SAT Production AB, 100 % av FMC Renewable Technologies AB, som innehar rättigheterna till MRT Winds produkter i Sydostasien och Pacific, och cirka 27 % av ägandet i MRT Wind Gmbh. Uppskattat eget kapital per aktie i ExeoTech efter emission i ASTG beräknas uppgå till cirka 0,61 kr utan hänsyn till ExeoTechs förlustavdrag om cirka 96 MSEK. ExeoTech kommer fortsatt att vara noterat på NGM Nordic MTF.
  • 24 januari 2014: Avstämningsdagen för deltagande i emissionen.
  • 29 januari – 14 februari 2014: Teckningsperioden för emissionen äger rum.
  • 29 januari – 11 februari 2014: Handel med specialrätter beräknas äga rum på NGM Nordic MTF.

Finansiell och legala rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare i transaktionen och Advokatfirman Glimstedt Jönköping AB är legal rådgivare i transaktionen.

Om ExeoTech Invest AB

I ExeoTech ingår de helägda dotterbolagen C2SAT communications AB, C2SAT Asia Pacific (Pte.) Ltd, AIMS AB samt FMC Renewable Technologies AB. Därtill har ExeoTech Invest en ägarandel om 26,75 % i MRT Wind GmbH, ett bolag fokuserat på minivindkraftverk verksamt framförallt i Europa.

C2SAT communications AB utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner för framförallt marina installationer. C2SAT Asia Pacific ansvarar för försäljningen, att bygga upp, koordinera och stödja nätverk av distributörer och service- och installationspartners i Sydostasien, baserat på lokal produktion i Singapore. AIMS AB utvecklar och säljer IMU:er. FMC Renewable Technologies AB, har exklusiva rättigheter till att distribuera, sälja och tillverka produkten minivindkraftverket WG 100 och dess efterföljare, på följande geografiska marknader; Sydostasien, Sydkorea, Japan, Kina, Taiwan, Australien och Nya Zeeland.

Bolagets säte är i Stockholm. ExeoTech Invest AB (publ) är noterat på NGM-MTF (ETIN) med Mangold som likviditetsgarant (market maker).

För mer information, kontakta:

Fredrik Nygren, Styrelseordförande

Fredrik Gisle, VD/CEO